افسانه «هرکول» در دیزنی بازسازی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۷
دیزنی به سراغ بازسازی بعدی خود رفت:

افسانه «هرکول» در دیزنی بازسازی می‌شود

کمپانی دیزنی با به خدمت گرفتن برادران روسو در پی ساخت یک بازسازی مجدد از انیمیشن کلاسیک خود یعنی «هرکول»(1997) است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، کمپانی دیزنی قصد دارد یکی دیگر از خاطرات قدیمی خود را زنده کند و برای این منظور به سراغ روایت خود از یک اسطوره قدیمی در انیمیشن کلاسیک خود یعنی «هرکول»(۱۹۹۷) رفته است.

این لایواکشن جدید را برادران روسو، خالقان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما یعنی «انتقام‌جویان: پایان بازی» تهیه خواهند کرد.

نویسندگی این پروژه را دیوید کالاهام بر عهده دارد. کالاهام متخصص پروژه‌های اکشن هالیوود است و نگارش فیلمنامه‌هایی چون «بی‌مصرف‌ها» و خلق کاراکتر سیلوستر استالونه، «گودزیلا»، «سرزمین زامبی‌ها»، «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» و آخرین فیلم ابرقهرمانی دیزنی/مارول یعنی «شانگ‌چی و افسانه ۱۰ حلقه» را در کارنامه خود دارد.

نسخه سال ۱۹۹۷ انیمیشن «هرکول»، یک فانتزی موزیکال به کارگردانی ران کلمنتش و جان ماسکر، درباره اسطوره‌ یونانی هرکول است. هرکول پسر شاه خدایان یعنی زئوس است که در نوزادی توسط هادس، عموی بدذات خود دزدیده شده و عنوان یک موجود نیمه انسان نیمه خدا به زندگی در میان انسان‌های فانی مجبور شده است. او حالا باید شایستگی‌های خود را در زمین نشان دهد تا دوباره به جمع خدایان کوه المپ راه یابد. بنابراین تحت آموزش معلم طناز خود به صداپیشگی دنی دویتو در می‌آید تا با استفاده از قدرت افسانه‌ایش مجموعه‌ای از شیاطین را شکست دهد.

«هرکول»(۱۹۹۷) با بودجه ساختی برابر با ۸۵ میلیون دلار نزدیک به ۲۵۲ میلیون دلار فروش کرد. البته این میزان فروش نتوانست انتظارات دیزنی را برآورده کند و دستاوردی کمتر از آثار پیشین دیزنی همچون «دیو و دلبر»(۱۹۹۱)، «علاالدین»(۱۹۹۲) و «شیرشاه»(۱۹۹۴) به ارمغان آورد. از همین رو است که این آثار هر کدام پیش از هرکول توسط دیزنی یک بازسازی پر خرج داشته‌اند.

جویی و آنتونی روسو سابقه کارگردانی آثاری چون «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان»، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» را دارند که این آخری با فروشی برابر با ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون دلار عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کرد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000