«بچه مهندس۳» چقدر شانس جذب مخاطبان رمضان را دارد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۲۴
معرفی سریال‌های ماه رمضان-2

«بچه مهندس۳» چقدر شانس جذب مخاطبان رمضان را دارد؟

انتخاب سریال «بچه مهندس3» به عنوان سریال ماه رمضان شبکه دو سیما، شانس این سریال را برای جذب مخاطبان بیشتر بالا می برد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، با شروع ماه رمضان از روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه طبق روال هر ساله هر یک از شبکه‌های تلویزیون سریال‌های مناسبتی خود را روانه آنتن کردند. شبکه دو، سال گذشته سریال «دلدار» به کارگردانی جمشید محمودی و نوید محمودی که یک ملودرامی اجتماعی و عاشقانه بود در ماه رمضان روی آنتن برد.

از آنجا که آنتن ماه رمضان به دلیل مناسبتی بودن می‌تواند باعث جذب مخاطب بیشتر شود، عوامل برخی از سریال‌ها خواستار پخش کارهای خود در این ماه هستند. به عنوان مثال دو سریال «بیگانه‌ای با من است» به کارگردانی احمد امینی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید و فصل سوم «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان خواستار پخش در این ماه بودند اما شبکه دو سریال «بچه مهندس۳» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی را شاید به واسطه تجربه موفق دو فصل قبل برای پخش انتخاب کرد

فصل اول «بچه مهندس» سال ۹۶ کلید خورد و در رمضان سال ۹۷ روی آنتن شبکه دو سیما رفت. این مجموعه داستان یک پرورشگاه را با حضور کودکان به تصویر کشید و فصل دوم سریال با نوجوانی شخصیت اصلی روی آنتن رفت.

حال فصل سوم این سریال که فیلمبرداری آن از نیمه تیرماه در سازمان آب آغاز شده بود و پس از ۸ ماه سرانجام ۲۶ اسفندماه به پایان رسید، جوانی جواد جوادی با بازی روزبه حصاری را به تصویر می‌کشد و از ۶ اردیبهشت همزمان با آغاز ماه رمضان در ۴۰ قسمت روی آنتن تلویزیون رفت.

از نکات جالب توجه این سریال تخریب دکور این مجموعه در زمان فیلمبرداری در تاریخ ۱۳ شهریور بود که آن زمان سعید سعدی تهیه‌کننده در گفتگو با صبا اعلام کرد که ساعت ۳ صبح شهرداری منطقه ۱۹ تهران دکور جدیدی که برای سریال «بچه مهندس ۳» ساخته بودیم، تخریب کرده و این اتفاق در حالی رخ داد که ما و دوستان در ناجی هنر از این اتفاق بی اطلاع بودیم. به احتمال زیاد کار فعلا متوقف می‌شود زیرا ۲۰ تا ۲۵ روز زمان می‌برد که دوباره این دکور را بسازیم.

همزمان شهرداری شهرداری منطقه ۱۹ در توضیحی که در اختیار خبرگزاری صبا قرار داد، اعلام کرد که اقدام مبنی بر احداث سازه اساسی و فیلمبرداری بدون هماهنگی و صدور مجوز بوده و قابل دفاع و توجیه نیست. البته پس از آن مشکل حل و فصل شد و تصویربرداری کار ادامه پیدا کرد.

این سریال که به واسطه خاطره مخاطب از دو فصل قبلی و داستان دنباله‌دار کاراکترهایش می‌تواند جزو پرمخاطب‌ترین سریال‌های رمضانی باشد از حاشیه بی نصیب نماند و حذف نام روزبه حصاری دردسر ساز شد و بازیگر سریال را هم به واکنش واداشت. حال باید دید فصل سوم این سریال نیز می‌تواند همانند فصل اول با استقبال مخاطب مواجه شود یا نه.

فرهاد قائمیان، کامران تفتی و ثریا قاسمی به همراه روزبه حصاری، سعید کریمی، مهشید جوادی، کاوه سماک‌باشی، فرناز رهنما، حدیث چهره‌پرداز، خیام وقارکاشانی، مهسا مهجور، سارا شاهرودیان، بهنام مومنی، مهرزاد جعفری و مانی رحمانی، (با معرفی) محمود خسرومنش، امید ماهر، نسیم باقریان، یاسمن قلی‌پور و (با حضور) سیدمهرداد ضیایی، کریم اکبری‌مبارکه، عباس جمشیدی، فرید قبادی، کریم قربانی، اتابک نادری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، فریده دریامج، شیوا خسرومهر، آرش نوذری، احسان امانی، احسان مهدی و حسن اسدی بازیگرانی هستند که در فصل سوم «بچه مهندس» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این مجموعه در گروه فیلم و سریال شبکه دوم سیما تولید شده و دیگر عوامل پشت دوربین آن عبارتند از سرپرست نویسندگان: حسن وارسته، نویسندگان: حسن وارسته، امیر شاداب، رضا خمسه، صدابردار: محمد شیوندی، صداگذاری و ترکیب صدا: مهرشاد ملکوتی، آهنگساز: بابک شهرکی، طراح چهره‌پردازی: محسن بابایی، طراح صحنه: حمید شهیری، طراح لباس: مژگان عیوضی، مدیر برنامه‌ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: سعید کریمی، مدیر تولید: یاسر سلیمانی، تدوین: یعقوب غفاری، ناصر فخری، مدیر تصویربرداری: یونس سبزی، مشاور و ناظر کیفی: سیدعلی حمیدی، مجری طرح: موسسه سینمایی فدک فیلم، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد، دستیار صدا: حامد شیوندی، مجری چهره‌پردازی: ناصر آغاسی، طراحی و اجرای حرکات بدلکاری: ارشا اقدسی، امیرحسین خنجری، تصویربردار: مصطفی معمار، دستیار کارگردان: کتایون درخشان، برنامه‌ریز: محمدجواد سعدی، منشی صحنه: الناز کوتی، جلوه‌های ویژه بصری: سیدحسن ایزدی، اصلاح رنگ و نور: مسعود عسگریان، جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان، دستیار صحنه: حامد علیخانی، دستیار لباس: فاطمه محمدی، مدیر صحنه: مصطفی آذرنوش، عکاس و کارگردان پشت صحنه: امین مرادی‌راد، عنوان‌بندی: حسن پیله‌ور، مدیران تدارکات: مراد خانه‌زاد، عبدالرضا بهرامی، محصول: فدک فیلم.

 

 

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است