کرونا طبقات میان مردم را از میان برداشت/ رنسانسی جدید پیش روست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۸
اسرافیل شیرچی در گفتگو با صبا:

کرونا طبقات میان مردم را از میان برداشت/ رنسانسی جدید پیش روست

اسرافیل شیرچی معتقدست ویروس کرونا باعث شد که طبقات میان آدم ها برداشته شود و حضور هنرمندان در کنار جامعه پزشکی، بی نظیر بود.

اسرافیل شیرچی هنرمند خوشنویس در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره فعالیت هایش در روزهای قرنطینه و شیوع ویروس کرونا بیان کرد: در این دوران همچنان مشغول مشاقی و کارهای تازه ای هستم که نیاز به تعمق بیشتری دارد و سعی دارم شکل موسیقایی کارم را هم تغییر دهم و سعی می کنم کلمات و حروف را پرواز بدهم و هر جا که توفیقی کسب کنم، لبخند و شادی اجتماع را هم می بینم.

وی  با اشاره به تاثیرات دوران قرنطینه بر هنرمندان اظهار کرد: این دوران باید کمی تغزل و باور را در آدم ها افزون تر کند که آدم بتواند کارهای قوی تری انجام بدهد. این شرایط برای همه ناگوار بود و به قول استاد فرشچیان همه عالم مثل هم شدیم و همه عالم به سان هم در حال کار کردن با نگرانی های مشابه هم هستیم. در سه ماه اخیر نیز بسیاری از ما به سفر درون و نهان رفتیم و گاهی هم بازگشتی داشتیم که حال و هوایی عوض شود و گاهی هم در آن سفر مستغرق شدیم. به هر حال کتاب های نخوانده، شعرهای ننوشته و نجواهای عارفانه آدمی بسیار است که باید انجام شود و این دوران برای انجام آنها مناسب است.

شیرچی درباره ارایه آثارش در پروژه ای موسیقایی که با همکاری پرویز پرستویی، سالار عقیلی، فاضل جمشیدی و علیرضا بهرامی همراه شده بود، توضیح داد: در بخش تجسمی این پروژه من هم همکاری داشتم و روی آثار خوشنویسی من دکلمه و آواز این پروژه انجام شد که تجربه خوبی بود.

این خوشنویس درباره اثرگذاری هنرمندان بر مردم در دوران قرنطینه یادآور شد: هنرمندان به سان جامعه پزشکان و پرستاران، حضور فعالی در دوران شیوع ویروس کرونا داشتند، کنج عزلت نگزیدند و مردم را رها نکردند. هنرمندان با نوشته ها، آوازها، موسیقی ها و خوشنویسی های خودشان و همچنین حس و حال معنوی خود مردم را در خانه های خود سرگرم کردند که پریشان حال نشوند. هنرمندان معاصر ما در کنار جامعه پزشکی با مردم همراهی و همیاری داشتند و همدیگر را تنها نگذاشتند و در مجموع در این سه ماه اخیر هنرمندان در تغزلی کردن روحیات مردم بی نظیر بودند.

شیرچی گفت: بارها دیدیم که هنرمندان بسیاری، بی پیرایه هر کدام کنجی نشسته و هنرش را در هر گوشه از دنیا برای همه مردم به نمایش گذاشتند، خطی نوشتند، موسیقی اجرا و دلی را شاد کردند.

این هنرمند با بیان این که کرونا باعث شد تا طبقات میان مردم برداشته شود، اظهار کرد: به اعتقاد من، کرونا باعث شد که طبقات میان آدم ها برداشته شود و در این شرایط انگار که همه در کعبه حضور داشتند و فکر می کنم رنسانس بهتری از نظر فرهنگ و هنر بعد از کرونا اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان توضیح داد: گاهی هنرمندان ما خرج اهل سیاست می شوند و این حیف است که هنرمندی خرج چیزهایی شود که نباید بشود. هنرمندان باید با کارشان تاثیرگذار باشند نه عضویت در گروه و دسته هایی که ارتباطی با هنر ندارد.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است