«درخت خاموش» در نوبت اکران جهانی قرار دارد/ تولید انیمیشن «آبتین» با دورکاری | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶
علی نوری‌اسکویی در گفتگو با صبا:

«درخت خاموش» در نوبت اکران جهانی قرار دارد/ تولید انیمیشن «آبتین» با دورکاری

علی نوری‌اسکویی معتقد است ویروس کرونا یک فرصت بود و انیمیشن «آبتین» فروش خوبی پس از بازگشایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواهد داشت.

علی نوری‌اسکویی انیماتور و کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره سرنوشت انیمیشن «آبتین» گفت: از چندی پیش با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در حال تولید انیمیشن «آبتین» بودیم و تصمیم داشتیم همزمان با تولید این کار، سریال زنده آن را هم بسازیم و با کشوره کره جنوبی نیز برای همکاری به توافق رسیده بودیم. کارهای مربوط به پیش تولید این سریال زنده مانند انتخاب لوکیشن‌ و بازیگران انجام شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، تولید آن متوقف شد.

کارگردان انیمیشن ادامه داد: تولید انیمیشن «آبتین» را به خوبی پیش بردیم و اکنون در مرحله انیمیت و رندر هستیم که البته به دلیل ویروس کرونا تعدادی از نیروها به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند و باتوجه به این که در کشور کره جنوبی شرکت‌ها تعطیل هستند بخشی از کار را که توسط عوامل کره‌ای انجام می‌شد به ما سپردند تا از سرعت تولید عقب نمانیم البته آن‌ها هم امیدوارند که طی یک ماه آینده کار را مجدد شروع کنند.

نوری اسکویی با اشاره به این که ویروس کرونا برای انیمیشن «آبتین» یک فرصت است، توضیح داد: ویروس کرونا مسایل بسیاری را به وجود آورده و البته فرصتی هم برای ما بود زیرا شرکت‌های تولید‌کننده انیمیشن در شرق آسیا به مدت طولانی تعطیل هستند و رقیب‌های کمتری داریم در نتیجه اگر ما بتوانیم اعتبارات لازم را تامین کنیم و به موقع کار را آماده کنیم، جزو معدود پروژه‌های سینمایی هستیم که پس از آغاز فعالیت‌های هنری، می‌تواند وارد بازار شود.

وی اضافه کرد: کارهای تولیدی بسیار کم است و پخش‌کننده‌ها جسته و گریخته با ما تماس می‌گیرند در نتیجه پیش‌بینی ما این است که فروش خوبی خواهیم داشت.

این کارگردان درباره سریال لایواکشن «آبتین» تشریح کرد: کارگردانی سریال زنده «آبتین» را عهده‌دار هستم و همچنان باید منتظر بمانیم تا تولید کارهای هنری امکان پذیر شود. انیمیشن را می‌توان به شکل دورکاری هم انجام داد اما امکان فیلمبرداری در لایواکشن خصوصا در حوزه بین‌الملل حداقل تا یک ماه آینده وجود ندارد و زمان دقیقی برای آن نمی توان پیش‌بینی کرد.

وی در بخش دیگر صحبت هایش درباره سرنوشت فیلم «درخت خاموش» نیز بیان کرد: «درخت گردو» کار مشترک ما با ترکیه است که به دلیل تشابه اسمی با فیلم «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان، نام کار را به «درخت خاموش» تغییر دادیم. این فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده و آن را در نوبت اکران برای ایران و خارج از کشور قرار داده‌ایم.

نوری اسکویی در پایان درباره کارهای دیگرش تصریح کرد: فیلمنامه دیگری از ترکیه برای من فرستاده شده که در حال مطالعه آن هستم اما تصمیم قطعی‌ای گرفته نشده است. اگر طرح خوبی باشد، ممکن است که در آینده جزو کارهایی باشد که شروع خواهم کرد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است