آشنایی با سریال رمضانی شبکه یک/ «زیر خاکی» از حاشیه نجات یافت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲
معرفی سریال‌های ماه رمضان-1

آشنایی با سریال رمضانی شبکه یک/ «زیر خاکی» از حاشیه نجات یافت

سریال «زیر خاکی» به کارگردانی جلیل سامان در رمضان 99 هر شب روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، با شروع ماه رمضان طبق روال هر ساله هر یک از شبکه‌های تلویزیون سریال‌های مناسبتی خود را روانه آنتن کردند.

شبکه یک که رمضان سال ۹۸ با پخش سریال «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان که نتوانست موفقیتی کسب کند، امسال قصد داشت با پخش فصل دوم مجموعه «نون خ» لحظاتی شادی را برای مخاطبان رقم بزند اما این سریال نیز با شیوع بیماری کرونا نتوانست کار خود را به پایان برساند و پیش از ماه رمضان در ۱۵ قسمت روی آنتن رفت و در نهایت سریال «زیر خاکی» با ۲۳ قسمت به کارگردانی جلیل سامان به عنوان سریال ماه رمضانی شبکه یک انتخاب شد و هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می‌رود.

جلیل سامان در گذشته تجربه ساخت سریال‌هایی از جمله «پروانه»، «ارمغان تاریکی» با مضمون تاریخی دارد. همچنین سریال «نفس» که در سه فصل برای شبکه سه سیما تولید شده است و اولین فصل آن در ماه رمضان سال ۹۶ روی آنتن رفت همچون ۲ اثر گذشته «ارمغان تاریکی» و «پروانه» به داستانی پر حادثه در بستر رویدادهای انقلاب می پردازد.

حال «زیر خاکی» جدیدترین و متفاوت‌ترین تجربه این کارگردان است که ۱۹ مردادماه خبرگزاری صبا از ساخت این سریال خبر داد و ۳۰ مرداد این مجموعه به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا رسما در تهران کلید خورد و ۴ دی تصویربرداری فصل اول آن به پایان رسید.

این مجموعه قرار بود در دو فصل و ۲۵ قسمت برای شبکه یک سیما تولید شود اما ساخت فصل دوم آن با شیوع ویروس کرونا در کشور و محدودیت‌هایی که پیش آمد همزمان شد و بخش‌هایی از این فصل ناتمام مانده است. به ویژه بخش هایی که بنا بود در خارج از کشور ساخته شود.

این سریال در دو مقطع تاریخی به تحولات ایران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی خواهد پرداخت و فضای مفرحی دارد.

از نکات جالب توجه این مجموعه خبری بود که چند روز پیش از پخش سریال در برخی از رسانه‌ها منتشر شد با این مضمون که این مجموعه ممکن است به دلیل حواشی پیش آمده به دلیل پخش تصاویری از گوهر خیراندیش در خارج از کشور بود، با واکنش کارگردان و تهیه‌کننده این مجموعه رو به رو شد اما در نهایت بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال سیمافیلم از پخش این مجموعه از اول ماه رمضان خبر داد. همچنین روز سه شنبه ۹ اردیبهشت صحنه‌های مربوط به حضور این بازیگر بدون سانسور پخش شد.

کارگردان سریال «زیر خاکی» در آستانه پخش قسمت اول این مجموعه در صفحه اینستاگرام سریال در مطلبی عنوان کرد: سریال زیرخاکی یک سریال معمولی است که سعی کرده‌ام داستانی با موقعیت‌های نسبتا کمیک را در بستر تاریخی روایت کنم. نه با یک کار انقلابی یا سیاسی شاخص مواجهید، نه یک کمدی پرخنده. این همه حاشیه و سروصدا نمی‌دانم برای چیست! فقط می‌دانم این حواشی باعث خواهد شد از هر طرف مورد بی‌مهری قرار بگیریم! از دوست و دشمن! «زیرخاکی» یک سریال معمولی بی‌ادعاست همین…»

حضور بازیگران نام آشنا می‌تواند برگه برنده این سریال در جذب مخاطب باشد.

پژمان جمشیدی و ژاله صامتی بازیگران نقش اصلی این سریال هستند که هر دو پیش از این در سریال «نفس» با جلیل سامان همکاری داشته‌اند و به عنوان بازیگران توانمند می‌تواند فضای مفرح و طنازانه‌ای را برای مخاطب رقم بزند.

هادی حجازی فر یکی دیگر از بازیگران «زیر خاکی» است که در این مجموعه دو نقش را ایفا می‌کند. این دومین سریال تلویزیونی است که این بازیگر در آن نقش پررنگی دارد و ناگفته نماند که دومین همکاری وی با جلیل سامان محسوب می‌شود.

قصه این مجموعه درباره مردی است که دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهای هیجان انگیزی می شود.

بازیگران اصلی این مجموعه عبارتند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گوهر خیراندیش، نادر فلاح، ایرج سنجری، امید روحانی، اصغر نقی زاده، بازیگر خردسال رایان سرلک و با حضور هادی حجازی فر.

عوامل اصلی «زیرخاکی» عبارتند از تهیه‌کننده: رضا نصیری نیا، نویسنده و کارگردان: جلیل سامان، برنامه‌ریز: حسین دیردار، دستیار کارگردان: رضا شریفی، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، فیلمبردار: حمیدرضا رضایی، طراح گریم: عباس عباسی، طراحان لباس: مه‌لقا ناقد و الهام شعبانی، مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی، تدوین: بهزاد مصلح، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، منشی صحنه: آرزو نیک پور، مدیران تدارکات: حسین لنجابی و مهدی آقامحمدی، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است