تنظیم نامه جدید از سوی سینماگران برای گرفتن حقوق بیکاری کرونا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۱

تنظیم نامه جدید از سوی سینماگران برای گرفتن حقوق بیکاری کرونا

بیش از ۱۳۰۰ نفر از اعضای صنوف مختلف زیرمجموعه خانه سینما در نامه‌ای خطاب به روسای صنوف خواستار بهره‌مندی از حقوق بیکاری شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا، تعدادی از اعضای خانه سینما پویشی برای بهره مندی از حقوق بیکاری را راه اندازی کردند. آنها با انتشار بیانیه ای خطاب به روسای صنوف خانه سینما مطالبات خود را مطرح کرده اند.

بیانیه اعضا بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

روسای محترم صنوف خانه سینما
با عرض سلام و خسته نباشید

إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ قَدْ أَنَارَ سَبِیلَ الْحَقِّ وَ أَوْضَحَ طُرُقَهُ

خدای تعالی حق را روشن ساخته و راه‌های آن‌ را آشکار کرد. مراتب سپاسگزاری را از تمامی بزرگان، اساتید و پیشکسوتانی که در این پویش ما را همراهی کردند به جا می‌آوریم. خوشحالیم حق طلبی در شرایط سخت و بحرانی کنونی که بیش از ۷۰ روز بیکاری ما اهالی سینما می‌گذرد، باعث همدلی و اتحاد با یکدیگر نیز شده است. خدا را شاکریم بعد از امضای بیش از ۱۳۰۰ اعضای خانه سینما برای دریافت حقوق بیکاری، این پویش باعث تعهد و یکدلی اعضا خانه شد.

سپاسگزاریم از روسأی صنوف محترم خانه سینما علی‌الخصوص ۱۸ صنفی که مسئولانه و مقتدرانه در راستای مطالبه اعضا، نامه‌ای تنظیم و ارائه کردند، پس آن از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی؛ سپاسگزاریم که این نامه را پاسخگو بودند و امید را به اهالی خانه بازگرداندند، همچنین از هیات مدیره خانه سینما سپاسگزاریم که جهت تعلق این کمک‌ها بی‌وقفه تلاش کردند.

اما قابل ذکر است که این روزهای سخت، ویروس کرونا برای همه اهالی سینما برابر است، در شرایط کنونی همه با هم هفتاد روز بیکار در خانه مانده‌ایم. پس خواهشمندیم برای احقاق حق اهالی این خانه لطفا حداقل به ۸۰ درصد اعضای خانه سینما این حقوق تعلق گیرد تا بتواند بخش کوچکی از صدمات اعضا و خانواده شریفشان را جبران کند.

برای پیگیری قانونی و احقاق حق‌طلب شده از سوی اعضا خواهشمندیم، جهت همراهی دوباره اعضا بدنه، با اتحاد و تنظیم نامه جدید برای درخواست حقوق بیکاری کرونا برای تمام اعضای صنوف کارگری خانه سینما سریعا اقدام کنید و آگاه باشید که تمام اعضا امروز به اتحاد و همبستگی صنوف نیازمندند تا این رخداد مهم و تاریخی رقم بخورد. لازم به ذکر است، مطالبه اعضا از صنف و خانه سینما طبق اساسنامه قانونی و اولویتمند است.

پیشاپیش از زحمات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رییس سازمان سینمایی، سازمان بیمه تامین اجتماعی، هیئت مدیره خانه سینما و در نهایت روسأی باغیرت و مسئول صنوف خانه سینما و قدردان هستیم.

جمعی از اعضا خانه سینما و امضاکنندگان»

این متن تا امروز به امضای هزار و سیصد نفر رسیده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است