نمایش مهمترین عکس‌های تلسکوپ فضایی هابل در «+چرخ» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۴

نمایش مهمترین عکس‌های تلسکوپ فضایی هابل در «+چرخ»

چهارمین قسمت «+چرخ» چهار‌شنبه 10 اردیبهشت مهم‌ترین عکس‌های تلسکوپ فضایی هابل را بررسی خواهد کرد. 

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، چهارمین قسمت «+چرخ» ساعت ۲۰:۳۰ امشب چهار‌شنبه ۱۰ اردیبهشت به مناسبت ۳۰ سالگی تلسکوپ فضایی هابل، مهم‌ترین عکس‌های هابل را بررسی خواهد کرد.

در این برنامه حافظ آهی مجری-کارشناس «+چرخ» با محسن ایرجی، کارشناس و مدرس نجوم درباره‌ تلسکوپ فضایی هابل گفت‌وگو خواهد کرد.

تلسکوپ فضایی هابل یکی از بزرگترین و پرکاربردترین تلسکوپ‌های فضایی پرتاب‌شده به فضاست که در سال ۱۹۹۰ توسط شاتل دیسکاوری در مدار گردش قرار گرفت. پیش از پرتاب تلسکوپ فضایی هابل که برخی آن را مهم‌ترین ابزار ساخته‌شده در کل تاریخ علم می‌دانند، عمر کیهان مشخص نبود اما با بررسی ستاره‌های تپنده توسط هابل مشخص شد که جهان ۱۳٫۸ میلیارد سال قدمت دارد.

اخیرا ناسا به مناسبت ۳۰ سالگی این تلسکوپ فضایی، تصویری از دو سحابی همراه ابر ماژلانی بزرگ منتشر کرد که این کهکشان کوچک در فاصله‌ی ۱۶۳ هزار سال نوری از کهکشان راه شیری قرار دارد.

مدیر بخش علوم ناسا در بیانیه‌ای که به مناسبت ۳۰ سالگی هابل منتشر شد، اعلام کرد: «پرتاب چنین تلسکوپ فضایی ۳۰ سال پیش یک انقلاب محسوب می‌شد و این ابزار نجومی قدرتمند همچنان علوم انقلابی در اختیار ما قرار می‌دهد. هابل در این چند دهه تصاویر دیدنی و خارق‌العاده‌ی زیادی گرفته و همچنان برای سال‌های آینده الهام بخش بشریت خواهد بود.»

مجله‌ تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسایل روزمره‌ زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«+چرخ» در ماه مبارک رمضان چهار روز در هفته، یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۲۰:۳۰ به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود.

مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است