بچه‌ها هنوز به تماشای فیلم‌های ۱۲+ می‌نشینند/ مسئولیت با خانواده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۳
با وجود اعمال قانون درجه بندی سنی

بچه‌ها هنوز به تماشای فیلم‌های ۱۲+ می‌نشینند/ مسئولیت با خانواده است

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره حضور کودکان برای تماشای فیلم هایی با درجه بندی سنی در سینماها به ارایه توضیحاتی پرداخت.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به خبرنگار صبا مبنی بر اینکه چرا با وجود اعلام درجه بندی سنی برای فیلم های روی پرده ولی این قانون رعایت نمی شود، عنوان کرد: درجه بندی سنی برای فیلم ها اعلام شده است و به تازگی هم فیلم کوتاهی توسط سازمان سینمایی به سینماها ارایه شده که برای اطلاع رسانی این اتفاق مهم پیش از شروع فیلم ها پخش می شود.

وی ادامه داد: در وهله اول خود خانواده ها باید این درجه بندی سنی را جدی بگیرند همچنین سینمادار، تهیه کننده و توزیع کننده نیز باید اطلاع رسانی لازم را در این باره انجام دهند که در حال حاضر این اتفاق رقم خورده است و حتی در آگهی تلویزیونی فیلم ها هم رنج سنی در آن درج شده است تا مخاطب از آن باخبر شود.

فرجی درباره نقش صاحبان فیلم ها در اجرای این قانون توضیح داد: ساز و کاری توسط تهیه کننده، توزیع کننده و سینمادار درباره درجه بندی سنی دیده شده و در حال اجراست و باقی موارد برعهده مخاطب است که در انتخاب فیلم دقت لازم را به کار برد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در پایان در پاسخ به اینکه ممنوعیتی برای ورود کودکان برای فیلم هایی که مناسب سن آنها تشخیص داده نشده در نظر گرفته نشده است؟ گفت: ممنوعیت را باید به چه شیوه ای اجرا کنیم؟ ما در شورا، صاحبان آثار در تبلیغات خود و سینماداران اطلاع رسانی را انجام داده ایم و باقی موارد برعهده خانواده هاست و در چنین شرایطی جای اعتراض نمی ماند.
زهرا دمزآبادی

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است