یوتیوب زخم‌خورده ولی قدرتمند به پیش می‌رود/ انتشار صورت‌های مالی

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، با وجود همه‌گیری بیماری کرونا در آمریکا و گسترده شدن شیوع آن از ماه مارچ، کمپانی یوتیوب در سه ماهه اول سال مالی 2020، موفق به کسب بیش از 4 میلیارد دلار از محل تبلیغات تجاری شده است.

گوگل به تازگی از میزان درآمدزایی یوتیوب پرده برداشته است و بنا بر گزارش این کمپانی، سرویس یوتیوب در سال مالی 2019 نزدیک به 15.1 میلیارد دلار برای این کمپانی سود شناسایی کرده است. از این مقدار نزدیک به 4.7 میلیارد دلار آن مربوط به سه ماه آخر سال گذشته بوده است.

با گزارش جدید مشخص شده که یوتیوب در سه ماهه اول سال 2020 نسبت به سه ماه قبلی خود قدمی لرزان داشته است، اما با این وجود و در مقایسه با عملکرد این ابرسرویس دنیای مجازی در کسب تنها 3 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال گذشته، می‌توان پی برد که کمپانی تحت مدیریت سوزان ووجیتسکی در مجموع عملکردی خیره‌کننده داشته است.

روث پرات مدیر مالی ابرکمپانی «آلفابت – Alphabet»  – مالک گوگل و تمامی زیرمجموعه‌هایش – در بیانیه خود، درآمد 41.2 میلیارد دلاری این مجموعه غول‌آسا در سه ماهه اول سال جاری را به سرویس‌های موتور جستجو، سرویس ذخیره ابری و یوتیوب، نسبت داده است. در گزارش پرات تصریح شده است که آلفابت در دو ماهه اول سال عملکردی قوی داشته است، اما با شیوع کرونا در ماه مارچ، کاهش معناداری در میزان درآمد این کمپانی از محل تبلیغات تجاری به وجود آمده است.

کمپانی آلفابت و زیر مجموعه آن یعنی گوگل به شدت به تبلیغات تجاری متکی هستند و به تازگی اعلام کرده‌اند که به دلیل تضعیف تجارت ناشی از تعطیلی گسترده صنایع گوناگون، توجه و تمرکز خود را روی بالا بردن بهره‌وری و دنبال کردن اهداف و سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت متمرکز کرده‌اند.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/