تولید «میانبر» همچنان ادامه دارد/ ۱۰ قسمت از بهترین‌های ما پخش نشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۹
محمد صالحیان در گفتگو با صبا:

تولید «میانبر» همچنان ادامه دارد/ ۱۰ قسمت از بهترین‌های ما پخش نشد

تهیه‌کننده سریال «میانبر» از ادامه تولید فصل دوم و فصل سوم این مجموعه خبر داد.

محمد صالحیان تهیه‌کننده مجموعه تلویزیون «میانبر» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره آخرین وضعیت تولید این مجموعه گفت: روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت قسمت ۱۷ از فصل دوم این مجموعه روی آنتن شبکه پنج رفت که برای نخستین بار در سیما یک ژانر کمدی وحشت اتفاق افتاد. این قسمت با ۳۲ سکانس در دو روز گرفته شد. به دلیل پخش سریال «پدرپسری» ویژه رمضان از آنتن شبکه پنج ما از پخش فاصله گرفتیم اما تولید همچنان ادامه دارد و نمی‌توان آن را متوقف کرد.

تهیه‌کننده «میانبر» با اشاره به اینکه تعهد گروه سازنده به معاونت امور استان‌ها است، مطرح کرد: تعهد ما به معاونت امور استان‌ ها ساخت یک مجموعه ۹۰ قسمتی در قالب سه فصل ۳۰ قسمتی است که تاکنون ۴۷ قسمت آن پخش شده است. سه روز پس از پخش اولین قسمت این مجموعه در بهمن ۹۸ شبکه پنج در نامه‌ای به سیمافیلم درخواست کرد که فصل دوم این سریال با مشارکت سیما فیلم و شبکه پنج ساخته شود اما به دلیل آنکه مقارن با روزهای پایان سال شد این اتفاق نیفتاد و دوباره معاونت امور استان‌ها قرارداد را تمدید کرد که امیدوارم برای فصل سوم نیز این اتفاق بیفتد.

صالحیان ادامه داد: از آنجاکه ۱۳ قسمت از فصل دوم باقی مانده است باید این فصل را بنابر تعهدی که داریم، تمام کنیم. اینکه یک کاری به فصل دوم و یا سوم کشیده می‌شود به دلیل آن است که مخاطب کار را دوست داشته و از آن استقبال کرده است. همچنین حمایت‌های همه جانبه معاونت امور استان‌ها و علی داربی در تحقق این امر مفید واقع شده است.

وی درباره تولید کار در شرایط سخت بیان کرد: از چهارم بهمن ماه کار ما آغاز شد و پیش تولید را در ۵ روز انجام دادیم. البته این موضوع باعث نشد کیفیت کار پایین بیاید. در زمان تولید با توجه به بحران کرونا و عادی نبودن شرایط کشور مدیریت محترم مرکز بهداشت یک تیم پزشکی را حداقل هفته ای یکبار برای ما می فرستادند تا عوامل را چک و محیط را ضدعفونی کنند. در این کار یک گروه ۷۰ نفره همدل و همراهی داریم که شرایط را درک می‌کنند که من از همکاری با تک تک آن‌ها لذت می‌برم.

تهیه‌کننده «میانبر» افزود: از فرشاد گل سفیدی فیلمبردار که سابقه همکاری با من را در سریال «سه دونگ سه دونگ» داشت و پس از پایان کار در «پایتخت ۵» به گروه ما پیوست تا دوستان طراح صحنه و گریم و صدابردار همه افراد حرفه‌ای هستند که ما را همراهی می‌کنند. بازیگران را بر اساس شناختی که از آن ها داشتیم انتخاب کردیم. همچنین قرار است در ادامه راه بازیگران جدید و شناخته شده ای به گروه ما اضافه شوند.

صالحیان ادامه داد: لازم است این نکته مهم را ذکر کنم که فصل سوم این مجموعه در ادامه فصل دوم آن تولید و پخش خواهد شد.

تهیه‌کننده «سه دونگ سه دونگ» در پاسخ به این پرسش که چرا «میانبر» آنگونه که باید دیده نشد، گفت: ما سریال نوروزی نبودیم که بخواهیم با سریال‌هایی که بودجه آن‌ها سه تا چهار برابر ما بود، مقایسه شویم. ما چراغ خاموش و بدون ادعا با ۱۴ ساعت کار شبانه روزی و فاصله ۲۴ ساعته از آنتن توانستیم کار را به پخش برسانیم. بودجه معاونت امور استان‌ها با معاونت سیما قابل قیاس نیست اما ما حق نداریم به بهانه بودجه کم کار متوسط تولید کنیم. تلاش ما ارایه کاری با کیفیت بالا و درخور توجه مخاطب است.

وی تاکید کرد: مساله مهم فرصت سوزی است که در زمان پخش سریال‌ها اتفاق می‌افتد. کنداکتورها به گونه‌ای تنظیم شده بود که برخی از سریال‌ها به اتمام نرسیده سریال دیگری شروع می‌شد و بیننده در این شرایط چگونه باید دست به انتخاب بزند.

صالحیان با اشاره به اینکه «میانبر» اولین سریالی بود که به بحث کرونا پرداخت، اظهار کرد: آن زمان که سریال ما روی آنتن رفت تلویزیون کار نمایشی نداشت. زمانی که دستمزد سریال نوروزی سیما ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل بودجه ما زیادتر است، انصاف نیست ما را به یک چوب برانند. بدشانسی دیگر ما ورود امیر نوری به سریال ما پس از پخش دو قسمت با حاشیه‌هایی که خود این بازیگر آن‌ها را به وجود آورد، بود و ۱۰ قسمت از بهترین قسمت‌های «میانبر» روی آنتن نرفت و ما تا رسیدن قسمت‌های جدید مجبور به پخش قسمت‌های تکراری شدیم.

تهیه‌کننده «میانبر» در پایان گفت: کارهای خوبی در معاونت امور استان ها ساخته شده که در کمیت و کیفیت با سریال‌های شبکه‌های سراسری قابل رقابت است. شاهد این مدعا پخش سریال‌هایی از جمله «بانوی سردار»، «جلال»، «ناخونک» و… است. علی دارابی و تیم همکارانشان به شدت مساله تولید را جدی می‌گیرند، پشتیبانی می‌کنند و برایشان دغدغه مهمی است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

یک نظر

  • اعتماد به نفسشون ستودنی هست! هر کسی دو سه قسمت از فصل یک این سریالو دیده بعدش دیگه ندیده یا اینکه عادت داشته تلویزیونش اون ساعت شبکه پنج باشه و از سر بختی نگاه میکرده. فصل دو هم فرق چندانی نکرده. یک سفره ای پهنه و دوستان حالشو میبرن و در نهایت هم میگن خوبیم که به فصل دو رسیدیم! در کنارش هم میگن ساعت پخش بد بوده که بیننده نداشتیم!!! یک سریال خارجی از همین شبکه پنج چند وقت پیش پخش شد بدون هیچ تبلیغ و در همین ساعت (سرقت پول) و تعداد بینندش و رضایت بینندش قطعا چند برابر این مثلا سریال بوده... 

جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000