«برادرخوانده» به خانه آمد/ ماجراهای پسربچه و یک شانپانزه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۹

«برادرخوانده» به خانه آمد/ ماجراهای پسربچه و یک شانپانزه

رمان نوجوان «برادرخوانده» با ترجمه سمین زرگران به زودی وارد بازار نشر می شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، رمان «برادرخوانده» نوشته کنیث اپل با ترجمه‌ سیمین زرگران در گروه سنی بالای ۱۵ سال به زودی روانه بازار نشر می شود.

در خلاصه داستان این رمان آمده است: «بن تاملین، تنها فرزند خانواده، از دست پدرش بسیار عصبانی است. آن‌ها از تورنتو به جزیره‌ کوچک ویکتوریا در استان دیگری نقل مکان کرده‌اند تا پدرش که یک دانشمند رفتار‌شناس است، در این‌ جا تدریس و تحقیق کند.

به این ‌ترتیب بن باید تولد سیزده سالگی‌اش را تنها و دور از دوستانش در یک شهر و خانه‌ جدید بگذراند اما در همین روز اتفاق دیگری هم می‌آفتد که او را عصبانی‌تر می‌کند و البته بر زندگی‌اش تأثیر مهمی می‌گذارد. مادرش با یک شامپانزه‌ هشت‌ روزه به خانه می‌آید.

پدر بن در حال تحقیق روی موضوع آموزش زبان اشاره به شامپانزه‌هاست و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد شامپانزه‌ای را از نوزادی به خانه بیاورد و بزرگ کند و مادرش دستیار این تحقیق است. همه از بن انتظار دارند که زان را به عنوان عضوی از خانواده بپذیرد و در بزرگ کردن و آموزش به او کمک کند. اما این کار برای بن غیرممکن است…»

در بخش هایی از داستان این کتاب نیز چنین آمده است: «این زن مادر من بود. همین طور که از قفس دور می شد، برایش آواز می خواند. آوازهایی که عادت داشت زمان بچگی برای من هم بخواند. بعد از چند روز با بچه جدیدش سوار هواپیما شد و به سمت خانه و پیش ما پرواز کرد. مازان را این طور تحویل گرفتیم. تنها هشت روزش بود. مادرش  او را محکم در آغوش گرفته بود و شیر می داد. در گوشش زمزمه هایی می کرد تا آرام شود و با دست دیگرش که آزاد بود مگس های دور و اطراف را می پراند…»

این رمان برنده جوایزی از جمله کتاب سال کودکان انجمن کتاب خانه های کانادا، جایزه کتاب کودکان روث و سیلویا شوارتز، جایزه کتاب اسکس انگلستان شده و به فهرست کلاغ سفید نیز راه یافته است.

رمان «برادرخوانده» به زودی از سوی کتاب چ منتشر می شود.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است