سنگ بزرگ دیگری جلوی پای جشنواره «کن» افتاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷

سنگ بزرگ دیگری جلوی پای جشنواره «کن» افتاد

نخست وزیر فرانسه ممنوعیت های اعمالی بر بازگشایی فستیوال های این کشور را تا آخر ماه آگوست تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فیگارو، همانطور که احتمالا می دانید موزه مشهور لوور و دیگر موسسات فرهنگی بزرگ فرانسه تا زمانی نامعلوم بسته هستند اما حالا طبق گزارش رسانه های فرانسوی، کتابخانه ها و موزه های کوچک این کشور می توانند از روز ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) درهای خود را روی عموم باز کنند. ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه این خبر را روز گذشته ۲۸ آوریل اعلام کرد.

کشور فرانسه نزدیک به سه هزار موزه دارد که اکثریت آن‌ها هم کوچک هستند.

به نظر می‌رسید موزه لوور هم حاضر است با فیلتر کردن تعداد بازدیدکنندگان در هر اتاق، خود را برای استقبال عمومی آماده کند. با این حال بدیهی است که دولت فرانسه ترجیح داده است در این زمینه محتاطانه عمل کند و به هزاران موسسه کوچک که در مناطق با رفت و آمد کمتر قرار دارند، توجه کند.

نخست وزیر فرانسه روز سه‌شنبه در مجلس ملی این کشور، طرح خود برای بهبود نسبی بخش فرهنگی را به مجلس ارائه داد. با این وجود بسیاری از جزییات این طرح همچنان بی ‌پاسخ مانده‌اند مانند تعریف «موزه کوچک».

فیلیپ اما در حضور نمایندگان مجلس مخالفت خود را برای بازگشایی موزه های بزرگ که موجب جذب جمعیت زیادی می شوند و همینطور سالن های سینما، تئاتر و کنسرت که در محیطی سرپوشیده پذیرای مردم هستند، اعلام کرد.

در پایان نخست وزیر فرانسه ممنوعیت اعمال شده از سوی امانوئل مکرون برای هرگونه گردهمایی با بیش از پنج هزار شرکت کننده را که نیمه ماه جولای بود، نیز تمدید کرد. بنا به اعلام ادوارد فیلیپ تاریخ این ممنوعیت تا آغاز سپتامبر تمدید می شود. بنابراین فستیوال های ماه آگوست که امیدوار بودند از خطر لغو شدن فرار کنند نیز گرفتار این ممنوعیت شدند.

جشنواره «کن» مهم ترین فستیوال سینمایی فرانسه و جهان است که تا به امروز دو بار به دلیل این ممنوعیت ها تاریخش به تعویق افتاده است و هنوز سرنوشت دوره امسال آن در هاله ای از ابهام قرار داد. با این تصمیم نخست وزیر فرانسه، برگزارکنندگان این جشنواره تا آخرین روز ماه آگوست (۱۰ شهریور) نیز قادر به برگزاری این رویداد نیستند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است