شیوه‌نامه‌های جدید قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ابلاغ شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳

شیوه‌نامه‌های جدید قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ابلاغ شد

شیوه‌نامه‌های «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متضمن حق و تکلیف برای مردم» و «تشخیص و تفکیک اسرار دولتی از اطلاعات عمومی» ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، حسین انتظامی دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از ابلاغ شیوه‌نامه‌های «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متضمن حق و تکلیف برای مردم» و «تشخیص و تفکیک اسرار دولتی از اطلاعات عمومی» خبر داد.

حسین انتظامی با اشاره به اینکه نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در فرآیند کارشناسی ‏و بررسی شیوه‌نامه‌های اجرایی این قانون مشارکت داشته و همه شیوه‌نامه‌ها پس از بررسی‌های کارشناسی به تصویب کمیسیون می‌رسد، گفت: هدف از تدوین شیوه‌نامه‌ها، تصریح مفاد مختلف این قانون، ‏تسهیل فرآیند ارائه اطلاعات به شهروندان و افزایش پاسخگویی ‏است.

به گفته‌ دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به دبیرخانه مأموریت داده است که با توجه به ضرورت ‏رفع موانع اجرای این قانون، نقاط مبهم یا مسکوت در قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی آن را ‏شناسایی و شیوه‌نامه‌های موضوعی و عملیاتی را تهیه کند.

تاکنون ۱۵ شیوه‌نامه مرتبط تدوین شده که ۹ شیوه‌نامه پس از طی مراحل حقوقی، ‏کارشناسی، تصویب در کمیسیون و تأیید رییس محترم جمهوری، ابلاغ شده است.

بر اساس ماده ۱۸ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تمامی مصوبات کمیسیون ذیربط، پس از ‏تأیید رئیس جمهوری لازم الاجراست.

دو شیوه‌نامه مذکور در پورتال سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به نشانی الکترونیکی: foia.iran.gov.ir قابل دریافت است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است