وضعیت هنرمندان خیلی سخت شده است/ دولت چاره کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹
رییس هیات مدیره خانه موسیقی:

وضعیت هنرمندان خیلی سخت شده است/ دولت چاره کند

رییس هیات مدیره خانه موسیقی می گوید کار بسیاری از هنرمندان موسیقی به کلی تعطیل شده ولی همچنان زندگی در جریان است و نیازهای آن پابرجاست.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از خانه سینما، تقی ضرابی رییس هیات مدیره خانه موسیقی ایران درباره مسایلی که هنرمندان در دوران شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی با آن درگیر هستند گفت: هنرمندان موسیقی در دوران کرونا ضرر کرده اند و چون تقاضایی برای موسیقی وجود ندارد و آموزشگاه ها و اجراهای صحنه ای تعطیل شدند، بسیاری بیکار شده اند.

رییس هیات مدیره خانه موسیقی افزود: قطعا دولت باید برای جبران این ضرر و زیان به هر شکل ممکن و وام‌های بلاعوض و حتی طولانی مدت چاره ای بیندیشد. زندگی بسیاری از هنرمندان موسیقی و دیگر هنرها سخت می گذرد. متاسفانه کار بسیاری از هنرمندان به کلی تعطیل شده ولی همچنان زندگی در جریان است و نیازهای آن پابرجاست و سوال این است که چگونه می توانند پاسخگوی نیاز های خود باشند. در بسیاری از کشورها چاره ای برای این بیکاری و تعطیلی دارند و اینجا هم باید مدیران و مسئولان به این مسائل توجه ویژه ای داشته باشند.

کلاس های آنلاین جای کلاس حضوری را نمی گیرد

این مدرس دانشگاه و هنرستان موسیقی درباره تدریس در مراکز آموزشی در دوران کرونا گفت: بسیاری از کلاس‌ها بصورت آنلاین برگزار می شود که این مستلزم امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مناسب و همچنین آشنایی کامل هر دو طرف با تکنولوژی روز است. برای خود من به این صورت است که مطالب درسی را ضبط کرده و برای استفاده شاگردان می‌فرستم اما هیچ کدام جای تدریس در کلاس را نمی گیرد.

وی افزود: در کلاس با شاگردان چشم در چشم هستم و در آنجا بازخورد مطالبی که تدریس می کنم را می بینم و اگر لازم باشد مطلب رابه و به شیوه ای دیگر تکرار می کنم که همه شاگردان و دانشجویان مطلب را درک کنند اما اینجا هیچ بازخوردی از آنها ندارم و باید منتظر باشد تا ببینم در امتحان آیا مطالب را یاد گرفته اند یا نه.

ضرابی در پایان گفت: برای همه مردم به ویژه هنرمندان در این دوران شیوع ویروس کرونا آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم بتوانیم بزودی به پاس قدردانی از کادر زحمتکش درمانی کشور در کانون آهنگسازان آثاری را ساخته و منتشر کنیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است