مستندِ محرمانه میشل اوباما سر از نتفلیکس درآورد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۳

مستندِ محرمانه میشل اوباما سر از نتفلیکس درآورد

مستند «شدن»، دومین همکاری نتفلیکس با خانواده اوباما با نگاهی به پشت پرده زندگی میشل اوباما و تورهای مسافرتی او برای تبلیغ کتابش به زودی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، مستند بلند «شدن» درباره میشل اوباما که وجود آن برای ماه‌ها محرمانه نگه داشته شده بود از ششم ماه می به در نتفلیکس در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

این دومین همکاری نتفلیکس با کمپانی فیلمسازی میشل و باراک اوباما یعنی «Higher Ground» است. این دو کمپانی پیش از این در ساخت و پخش مستند «کارخانه آمریکایی» شراکت داشتند؛ اثری که جایزه بهترین مستند سال را در اسکار ۲۰۲۰ از آن خود کرد.

کارگردانی «شدن» برعهده نادیا هال‌گرن بوده و نام آن برگرفته از کتاب خاطرات بانوی اول سابق ایالات متحده آمریکا یعنی «میشل اوباما شدن» است که در سال ۲۰۱۸ یکی از پرفروش‌ترین آثار مکتوب سال شناخته شد. این مستند نگاهی منحصر به فرد و دیده‌نشده به زندگی میشل اوباما دارد و بینندگان خود را به پشت صحنه تور مسافرتی او به ۳۴ شهر جهان برای معرفی و رونمایی از کتاب «میشل اوباما شدن» می‌برد. هم در کتاب و هم در این مستند موضوع قدرت جامعه و توانایی آن برای پل زدن میان تفاوت انسان‌ها و لحظه شگفت‌انگیز ارتباط میان آدم‌ها زمان مطرح شدن باز و صادقانه داستان زندگی هر کس، مورد توجه قرار گرفته است.

بانوی اول سابق آمریکا در بیانیه خود در این باره گفت: درطول این چند ماه که مشغول مسافرت و ملاقات با آدم‌های گوناگون در شهرهای مختلف جهان بودم، بیش از همیشه به این نظریه معتقد شده‌ام که اشتراک میان ما (انسان‌ها) بسیار عمیق و واقعی است و نمی‌تواند زوال یابد. ما در گروه‌های بزرگ و کوچک، پیر و جوان، یگانه و متحد گرد هم جمع شده‌ایم و داستان‌های خود را به اشتراک می‌گذاریم و جاهای خالی را با لذت، نگرانی‌ و رویاهایمان پر می‌کنیم. ما گذشته را تحلیل می‌کنیم و آینده بهتر را تصور می‌کنیم. در طول پروژه «شدن» بسیاری از ما جرات کردیم امیدهایمان را فریاد زنیم.

میشل اوباما در ادامه بیانیه خود به ماجرای همه‌گیری ویروس کرونا نیز پرداخت و گفت: روزهای سختی برای امیدوار بودن و سرپا ماندن است، اما امیدوارم شما نیز مانند من بتوانید مقداری آرامش و لذت را در آنچه نادیا ساخته است بیابید. او استعدادی کمیاب است؛ کسی که شعور و مهرش به نسبت به دیگران از هر فریم اثرش مشخص است. از این‌ها گذشته و مهم‌تر از همه او معنای جامعه و قدرت اجتماع را می‌شناسد و ماحصل کار به طرز شگفت‌انگیزی آن را نمایش می‌دهد.

اوباما بیانیه خود را با جمله «دوستتان دارم و دلتنگتان هستم» به پایان برده است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است