انجمن فیلم کوتاه آیین‌نامه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی دارد/ سایتی که به‌روز است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۶
سعید پوراسماعیلی در گفتگو با صبا:

انجمن فیلم کوتاه آیین‌نامه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی دارد/ سایتی که به‌روز است

رییس انجمن فیلم کوتاه ایران درباره رویکرد کلی و سیاست‌های سایت «انجمن فیلم کوتاه ایران» و فعالیت مستمر آن توضیح داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، خانه سینما دارای ۳۲ صنف است که تنها ۱۰ صنف از آن دارای سایت و اطلاعات منتشر شده هستند. این صنوف عبارتند از برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، منتقدان و نویسندگان سینمایی، دستیاران فیلمبردار، سازندگان فیلم کوتاه، کارگردانان، عکاسان فیلم، انیمیشن، تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلمبرداران و تدوینگران.

از میان این صنوف، تنها سایت تخصصی «انجمن فیلم کوتاه ایران» که متعلق به صنف سازندگان فیلم کوتاه است، فعالیت کاملا به روز دارد که درباره لزوم شفاف سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع رسانی صنوف سینمایی در همه امور با سعید پوراسماعیلی رییس صنف فیلم کوتاه گفتگویی داشته ایم.

وی در گفتگو با خبرگزاری صبا درباره به روز بودن سایت «انجمن فیلم کوتاه ایران» گفت: سایت انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) یک سایت رسمی صنفی است و حالت خبری ندارد و خبرگزاری فیلم کوتاه هم نیست. طبیعتا از حجم زیاد اخباری که در حوزه فیلم کوتاه تولید می‌شود، صرف نظر شده و تنها برای هر فیلم کوتاه از اعضای «ایسفا» در پایان تولید و نمایش فیلم، به درخواست خودش یک خبر منتشر می شود.

این مدرس فیلمسازی افزود: در واقع سعی کردیم به جای انتشار اخبار عمومی فیلم کوتاه، صرفا مطالب اختصاصی که کارکرد صنفی یا آموزشی دارد، مثل اطلاعیه‌ها و تصمیمات مهمی که هیات مدیره اتخاذ می‌کند در سایت منتشر ‌شود.

وی درباره رویکرد کلی این سایت خاطرنشان کرد: هر محتوای کاربردی که مربوط به حوزه فیلم کوتاه است برای سایت ایسفا انتخاب و منتشر می شود تا محل درج رویدادها، منبع اطلاعات و دانش سینمایی اعضا و علاقه‌مندان به حوزه فیلم کوتاه باشد.

رییس صنف فیلم کوتاه در پاسخ به این پرسش که شفاف‌سازی درباره عملکرد مدیران چگونه است، توضیح داد: من تعبیر شفاف‌سازی را برای نقدهای سایت ایسفا به کار نمی‌برم اما مطالبات صنفی و نقدهایی که به تصمیمات مدیران سینمایی در حوزه فیلم کوتاه نوشته می شود، ادامه خواهد داشت. طبیعتا جایگاه و ساختار صنف در پیگیری مطالبات صنفی اعضاست و هرگاه تصمیماتی که بدون مشورت و نظر صنف گرفته شود و متضاد با حقوق و منافع اعضا و جایگاه و اعتبار فیلم کوتاه در سینمای کشور باشد، قطعا با واکنش صنفی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: پیگیری برای بازگشت سیمرغ فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر، واکنش به تغییر ساختار غیرکارشناسی انجمن سینمای جوانان ایران، اعتراض به سانسور سلیقه‌ای و حذف فیلم‌های کوتاه از جشنواره‌ها نمونه هایی از این مطالبات و نقد عملکرد است.

پوراسماعیلی افزود: حتی هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه به تازگی آیین‌نامه‌ای با عنوان «آیین نامه پوشش خبری و اطلاع رسانی ایسفا در فضای مجازی» تدوین کرده که برای انتشار مطالب در همه فضاهای ارتباطی اعم از کانال تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و سایت، مقرراتی را مشخص کرده که مطابق آن عمل می‌کند.

رییس صنف فیلم کوتاه ایران در پایان درباره آیین‌نامه تصویب شده تصریح کرد: آیین‌نامه تصویب شده مبنای عملکرد ما در سایت، کانال و گروه است و تلاش می‌کنیم در طول دو سال باقی مانده از عمر هیات مدیره فعلی رعایت شود و مبنایی برای هیات مدیره های بعدی باشد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است