یوتیوب با شراکت کَن، ترایبکا و ساندنس میزبان جشنواره فیلم مجازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از سی‌ان‌ان، برخی از بزرگترین جشنواره های فیلم دنیا در حال ملحق شدن به هم برای برگزاری یک فستیوال آنلاین در دوران همه گیری ویروس کرونا هستند.

موسسه ترایبکا و یوتیوب روز گذشته 27 آوریل به صورت مشترک این موضوع را اعلام کردند.

بنا به این اعلام، این جشنواره فیلم آنلاین با نام «ما یکی هستیم: یک فستیوال فیلم جهانی» فیلم های کلاسیک و جدید سراسر جهان را به نمایش می گذارد، این رویداد که به مدت 10 روز برگزار می شود، شامل برنامه های بیست فستیوال سطح برتر دنیا همچون جشنواره فیلم کن، جشنواره بین المللی فیلم تورنتو، جشنواره فیلم ساندنس، جشنواره فیلم برلین، جشنواره فیلم ترایبکا، جشنواره فیلم سیدنی، جشنواره فیلم توکیو، جشنواره فیلم ونیز و دیگر جشنواره ها است.

جین رزنتال یکی از دو بنیانگذار جشنواره فیلم ترایبکا (رابرت دنیرو یکی دیگر از بنیان گذاران فستیوال ترایبکا است) در کنفرانس خبری در این باره گفت: ما اغلب در مورد نقش بسیار قدرتمند سینما در الهام بخشیدن و متحد کردن مردم در ورای مرزها صحبت کرده ایم و همینطور تفاوت‌ هایی که می تواند التیام بخش جهان باشد. در حال حاضر کل دنیا به درمان نیاز دارد.

او افزود: جشنواره «ما یکی هستیم: یک فستیوال فیلم جهانی» کارکنان، هنرمندان و قصه گویان را برای سرگرم کردن و همینطور یاری مخاطبان در سراسر جهان با هم متحد می‌کند.

رزنتال در ادامه تاکید کرد: در کار با شرکای فوق العاده مان و یوتیوب، امیدواریم که هرکسی طعم منحصر به فرد هر جشنواره را بچشد و قدرت سینما را تحسین کند.

بنا به اعلام برگزارکنندگان، برنامه های این رویداد در یوتیوب به صورت رایگان قابل تماشا هستند و قرار نیست هیچگونه تبلیغی در آنها قرار داده شود و شامل فیلم های بلند، فیلم های کوتاه، مستندها، موسیقی، کمدی و بحث های گروهی است. بینندگان این فرصت را نیز خواهند داشت که به سازمان بهداشت جهانی و همینطور شرکای امدادی محلی این سازمان کمک کنند.

این فستیوال آنلاین قرار است از روز 29 می تا 7 ژوئن سال جاری برگزار شود و در این آدرس (youtube.com/weareone) قابل دسترسی است.

تا به این لحظه برگزارکنندگان، نامی از فیلم های ویژه این فستیوال ذکر نکرده اند. آنها اعلام کرده اند جدول فیلم ها در هفته های پیش رو در دسترس قرار می گیرد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/