جزییات آخرین جلسه شورای جشنواره موسیقی فجر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، آخرین جلسه شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این جلسه، مقرر شد که بر اساس آیین‌نامه جشنواره موسیقی فجر نظرات نهایی شورا درباره سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر جمع‌بندی و به معاونت امور هنری ارائه شود.

در این دوره از جشنواره متناسب با اهداف و بندهای آیین‌نامه بر اساس طیف لیکِرت، فرمی برای ارزیابی جشنواره تهیه شده تا با شاخص‌های کمی و ضریب‌های هر شاخص، نمره شورای ارزیابی برای جشنواره و تطابق اجرای جشنواره با آیین‌نامه مشخص شود.

محمد سریر عضو شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر گفت: اینکه جشنواره موسیقی فجر تا چه اندازه توانسته نگاه به موسیقی را پیش ببرد، به بررسی نیاز دارد اما نگاه به آینده جشنواره موسیقی فجر اهمیت بسیاری دارد که این جشنواره بتواند در موسیقی کیفی موثر باشد.

زیدالله طلوعی دیگر عضو شورای گفت: متاسفانه برای ارتقای موسیقی در کشور کار چندانی انجام نشده است و ضرورت دارد که به فرهنگ موسیقی سنتی توجه شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما نیز حمایت کنند.

داود گنجه‌ای یکی دیگر از اعضای نیز در این جلسه توضیح داد: هرچند هنرمندان و جوانان در تکنیک موسیقی پیشرفت کرده‌اند، اما موسیقی ما اعتلا پیدا نکرده است. سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با توجه به شرایط زمانی و مکانی موفق بود و بخش بین‌الملل این دوره جشنواره با در نظر گرفتن امکان و بودجه قابل به خوبی برگزار شد.

محسن رجب‌پور عضو دیگر شورا در پایان تاکید کرد: حوزه موسیقی و حوزه‌‎های دیگر هنر، به شورایی متشکل از صاحب نظران هنری، جامعه‌شناسی و فرهنگی نیاز دارد که در مباحث کلی برای آینده موسیقی، نظر داده و مشورت کنند.

شورای ارزیابی جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین‌نامه جشنواره موسیقی فجر با ترکیب نماینده معاون امور هنری، مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری، نماینده مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، نماینده انجمن صنفی هنرمندان موسیقی و سه نماینده از میان اهالی موسیقی به انتخاب معاون امور هنری تشکیل می‌شود و وظیفه نظارت بر جشنواره و عملکرد گردانندگان آن را بر عهده دارد.

محمد سریر، زیدالله طلوعی، داود گنجه ای، محسن رجب‌پور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، محمد اطیابی رییس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران، امین مویدی، مشاور برنامه‌ریزی معاونت امور هنری و حمید قبادی، نماینده معاونت امور هنری اعضای شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر هستند.

انتهای پیام/