صنایع دستی تا سقف درآمد ۲۰۰ میلیون تومان از مالیات معاف شدند

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی، با وجود معافیت صنایع‌دستی تولید داخل از مالیات بر ارزش‌افزوده، نگرانی‌های زیادی برای لغو معافیت مالی این حوزه وجود داشت.

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه توضیح داد: سال گذشته دغدغه‌هایی برای هنرمندان صنایع‌دستی درباره احتمال حذف ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم پیش آمد که این موضوع به ‌صورت جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت و تلاش‌ها برای جلوگیری از حذف این ماده انجام شد.

وی اضافه کرد: در همین خصوص علاوه بر رایزنی با سازمان امور مالیاتی، در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهوری و نیز به وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ارزش‌های والای فرهنگی، هنری و سایر ویژگی‌های مادی و معنوی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، خواستار جلوگیری از حذف ماده مذکور (۱۴۲) شدیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم در پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی از قوانین و مقررات مالیاتی تدوین شده در دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی کشور حذف‌ شده که به‌ طور جدی به دنبال باقی ماندن این ماده و جلوگیری از حذف آن بودیم و خوشبختانه به نتایج خوبی نیز دست یافتیم.

وی در پایان تصریح کرد: به دنبال پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سازمان امور مالیاتی در پاسخ به یکی از نامه‌های این وزارتخانه آورده است: پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم پس از برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و صاحب‌نظران ذی‌ربط تهیه و تنظیم ‌شده و وفق بند ۶۲ آن متن: «درآمد اشخاص حقیقی بابت تولید فرش دستباف و صنایع‌دستی مجموعاً تا مبلغ دو میلیارد ریال از پرداخت مالیات معاف است جایگزین متن فعلی ماده ۱۴۲ قانون مذکور شده است.»

انتهای پیام/