خطر تعطیلی سینماهای قدیمی وجود دارد/ پیشنهاد تسهیلات ۳۰ میلیونی برای هر پرده

پژمان مؤتمنی آذر مدیر سینما حافظ در تهران در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت این سینما در مدت زمان تعطیلی بر اثر شیوع ویروس کرونا گفت: سرپا نگه داشتن سالن‌های سینما در حالت عادی، هزینه‌های بسیاری دارد چه برسد به شرایط تعطیلی چند ماهه. ما در سال جدید بهترین زمان اکران را که اکران نوروز است و همه سینماها علی‌الخصوص سینماهای تک‌سالنه و قدیمی چشم امیدشان به آن است از دست داده‌ایم و وارد سومین ماه تعطیلی شده‌ایم.

وی ادامه داد: قطعا این وضعیت تا ماه‌های آینده ادامه دارد. حتی اگر سینماها 4 خرداد بازگشایی شود باز هم مردم اعتماد نمی‌کنند و این مشکل ماه‌ها ادامه خواهد داشت. وزارت ارشاد باید کمک کند چون ممکن است تعدادی از سینماها در این شرایط سخت اقتصادی از بین بروند.

مؤتمنی آذر با بیان این که سینما حافظ تسهیلات اعطایی از سوی سازمان سینمایی را دریافت نکرده است، اظهار کرد: ما مشکل مالی داریم اما مبلغ اعلام شده از سوی سازمان سینمایی اینقدر ناچیز است که فایده‌ای ندارد. با 10 میلیون تومان، حقوق چه کسی را بدهیم؟ کدام قبض را پرداخت کنیم؟ اگر نگیریم، خیلی بهتر است.

مدیر سینما حافظ افزود: این در شرایطی است که این مبلغ، به صورت تسهیلات ارائه شده و بلاعوض نیست. با یک حساب و کتاب ساده می‌شود فهمید که حقوق کارکنان، بیمه و قبوض سینما بسیار بیشتر از این مبلغ است. ما حقوق کارمندان سینما را از جیب داده‌ایم، اما این روزها با مشکل مواجه هستیم.

مؤتمنی آذر درباره شروط بازگشایی سینماها اظهار کرد: وقتی اعتماد مردم از بین برود، دیگر به راحتی برنمی‌گردد. با بازگشایی سینماها، حداقل چند ماه زمان می‌برد که اعتماد مردم به سالن سینما بازگردد.

بیشتر بخوانید

طرح دولت برای جبران ضرر سینماها کارآمد نیست/ انتقاد از ترکیب کارگروه کرونا

تصمیم جدیدی برای سینما گرفته نشده است/ برپایی جلسات پس از تعطیلات

پیشنهاد نیم‌بها شدن بلیت سینما غیر از آخر هفته‌ها/ چشم‌انداز قابل تحلیلی پیش‌رو نیست

خطر تعطیلی دائمی برخی سینماها/ تسهیلات سازمان سینمایی دردی را دوا نمی‌کند

پیشنهاد شناورسازی قیمت بلیت سینما پس از کرونا/ پرسنل باغ کتاب تعدیل نشدند

وی کاهش احتمالی قیمت بلیت سینماها را به عنوان یک راهکار، جوابگو ندانست و گفت: مشکل اصلی شیوع ویروس است. فکر نمی‌کنم مردم با قیمت بلیت سینما خیلی مشکل داشته باشند.

مؤتمنی آذر در پایان با اشاره به پیشنهاد انجمن سینماداران برای کمک حمایتی ارشاد به سینماها گفت: انجمن از طرف سینماداران دو بار با ارشاد نامه‌نگاریو هزینه‌های سینماها را به این نهاد اعلام کرده است. پیشنهاد انجمن به ارشاد، حمایت ماهانه حداقل 30 میلیون تومانی به ازای هر سالن بوده، ولی تا جایی که من اطلاع دارم، هنوز پاسخی از سمت ارشاد نیامده است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/