عزت‌الله ضرغامی ۲۰۰ جلد کتاب به فرهنگسرای اندیشه اهدا کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
رییس فرهنگسرای اندیشه خبر داد:

عزت‌الله ضرغامی ۲۰۰ جلد کتاب به فرهنگسرای اندیشه اهدا کرد

عزت‌الله ضرغامی رییس سابق سازمان صداوسیما در آستانه ماه رمضان بیش از 200 عنوان کتاب به کتابخانه فرهنگسرای اندیشه اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط‌عمومی فرهنگسرای اندیشه، ناصر امین‌زاده رییس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به ظرفیت مناسب کتابخوانی که در این روزها در اختیار مردم قرار دارد، بیان کرد: این روزها به دلیل بیماری کرونا بخش زیادی از زمان خود را در خانه سپری می‌کنیم. این خانه‌نشینی فرصت طلایی آشتی با یار مهربان را برایمان فراهم آورده است و چه خوب است کتاب‌های سودمندی را برای خواندن انتخاب کنیم.

وی افزود: اهدای کتاب یکی از سنت‌های فرهنگی پسندیده است که توسط اهالی ادب، فرهنگ و هنر انجام می‌شود. کتاب‌های بلااستفاده برای مطالعه عموم مردم به کتابخانه‌ها اهدا می‌شود تا افراد بیشتری بتوانند آن‌ها را مطالعه کرده و از مفاهیم عمیق آن استفاده کنند.

رییس فرهنگستان اندیشه از اهدای بیش از ۲۰۰ جلد کتاب توسط رییس سابق سازمان صداوسیما به کتابخانه فرهنگسرای اندیشه خبر داد و گفت: در همین راستا، عزت‌الله ضرغامی رییس اسبق سازمان صداوسیما در آستانه ماه مهمانی خداوند تعدادی از کتاب‌های شخصی خود را برای کمک به فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی به کتابخانه فرهنگسرای اندیشه اهدا کرد. این کتاب‌ها با موضوعات مختلفی از جمله سیاست، مذهب، فرهنگ و فناوری و بیش از ۲۰۰ جلد کتاب فاخر است.

امین زاده ضمن تشکر از عزت الله ضرغامی برای اهدای کتاب‌های خود مطرح کرد: ارزش کارها به نسبت اهمیت و تاثیر فردی و اجتماعی قابل سنجش است و بر اساس معارف دینی، هر کس اثر نیکی را بنیان گذارد، نسبت به آثار آن تا هر زمان که بماند ماجور است. باید اشاره کنم اکثر کتاب‌های اهدا شده بسیار عالی بوده و از ارزش مادی و معنوی بسیاری برخوردار است. به همین دلیل بر خود لازم می‌دانم که از اقدام زیبای ایشان تجلیل کنم.

وی با اشاره به سنت پسندیده اهدای کتاب بیان کرد: طرح اهدای کتاب باید به عنوان سنتی حسنه در بین مردم فرهنگسازی و نهادینه شود تا بتوان با این اقدام بخشی از نیازهای منابع کتابخانه‌ها در سطح کشور را مرتفع کرد. بی‌تردید پیشگامی مسئولان به ویژه چهره های فرهنگی همچون  عزت الله ضرغامی در این امر بسیار مهم و الگوساز است.

این مدیر فرهنگی که پیش از این رییس فرهنگسرای گلستان و فردوس نیز بوده است، تاکید کرد: بدون تردید مردم و مسئولان می‌توانند با اهدای کتاب به کتابخانه‌ها به رشد فرهنگی جامعه کمک شایانی کنند و به نظرم چنانچه فقط نیمی از کتاب‌های بلا استفاده حبس شده در خانه‌ها و دفاتر کار اهدا شوند، بخش عمده کمبود منابع کتابخانه‌ای در جامعه در سطح کشور بین کتابخانه‌ها حل خواهد شد.

امین‌زاده در پایان کتاب، کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه را نماد توسعه جوامع بشری دانست و گفت: فراهم کردن امکانات و فرصت‌های مطالعاتی برای تمامی شهروندان و ترغیب و تشویق آنها به مطالعه، تفکر و اندیشه‌ورزی و غنی ساختن برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب از اولویت‌های برنامه های ما در سال ۹۹ در فرهنگسرای اندیشه است.

در لیست کتاب‌های اهدا شده آثاری همچون گذر از فتنه ۸۸، رهبر احیاگر، افسانه‌سازان هولوکاست، کشف تاریخ، بزم اهریمن، جلوه‌هایی از عاشورا، فرهنگ اخلاقی معصومین، بازی زندگی و شیوه این بازی، مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن ارتباط‌شناسی و … دیده می‌شود.

این کتاب‌ها با تلاش مدیر کتابخانه فرهنگسرای اندیشه بلافاصله فهرست‌نویسی شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

کتابخانه فرهنگسرای اندیشه واقع در بوستان اندیشه و از منابع فارسی، لاتین، کودک و نوجوان و مرجع برخوردار است.

این مرکز دارای ۵۸۶۱۳ جلد کتاب بوده و بیش از ۴هزار عضو فعال دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است