محصول مشترکی که اکران جهانی هم می‌شود/ جدیدترین تصاویر از «دابلند» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷
پس از اکران در ایران

محصول مشترکی که اکران جهانی هم می‌شود/ جدیدترین تصاویر از «دابلند»

تهیه کننده «دابلند» اعلام کرد این فیلم محصول مشترک ایران و گرجستان ابتدا در کشورمان و سپس در سینماهای جهان روی پرده می رود.

محمدرضا مصباح تهیه کننده «دابلند» محصول مشترک ایران و گرجستان که پس از «پیلوت» دومین همکاری او با ابراهیم ابراهیمیان کارگردان است در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد: این فیلم سینمایی در چهارچوب قوانین و قواعد فیلمسازی ایران و جهان تولید شده و با اینکه در کشور گرجستان ساخته شده است، تمام اصول و ممیزی های فیلم های داخلی را در نظر داشته و می تواند در کشور ایران اکران شود.

وی تاکید کرد: برخی از دوستان در سازمان سینمایی که این فیلم را دیده اند بر این موضوع و متفاوت بودن آن صحه گذاشته اند.

این تهیه کننده سینما با اشاره به حال و هوای متفاوت اثر گفت: با توجه به حس و حال فیلم و تصاویر ناب و قصه متفاوت به نظرم شاهد نقطه عطفی در کارنامه ابراهیم ابراهیمیان خواهیم بود.

مصباح درباره اینکه چرا زودتر اقدام به اکران فیلم نکرده است، اذعان کرد: مراحل فنی فیلم به تازگی تکمیل شده و فیلم الان آماده نمایش است.

تهیه کننده فیلم «پیلوت» درباره زمان اکران «دابلند» در ایران و کشورهای خارجی گفت: ما پخش کننده و شریک خارجی داریم و این امکان برایمان هست که اتفاقات خوبی در خارج از ایران برای فیلم رقم بخورد، اما در انتظار پروانه نمایش داخلی هستیم و از آنجا که این اثر را ایرانی و آن را سرمایه مادی و معنوی سینمای کشور می دانیم، علیرغم آمادگی پخش خارجی اصرار داریم فیلم ابتدا در ایران اکران شود و پس از آن اکران وسیع خارج از کشور را آغاز خواهیم کرد.

او درباره بازیگران و عوامل این فیلم سینمایی اظهار کرد: مهدی کوشکی به عنوان یکی از بازیگران اصلی در کنار ما بود اما سایر بازیگران «دابلند» از ستاره های سینمای گرجستانند البته دیگر عوامل فیلم ایرانی هستند.

تهیه کننده «پوست» ساخته برادران ارک که هنوز در دست تولید است در پایان گفت: زبان فیلم گرجی است اما در نظر داریم برای اکران با استفاده از بازیگران حرفه ای سینما آن را دوبله کنیم و مذاکراتی هم با برخی ستاره های سینمای ایران در این باره انجام شده است.

«دابلند» که پس از «پیلوت» دومین همکاری ابراهیمیان و مصباح است بر اساس فیلمنامه‌ای از سارا سلطانی ساخته شده و فضایی کاملا متفاوت با فیلم‌های قبلی او دارد.

مهدی کوشکی، دیمیتری تاتیشویلی، آنا ماتوآشویلی، بکا تورمانیدزه، سالومه پاقاوا، لاشا کانکاوا، سوفیا سبیشورادزه و تنگیز آوالیشودلی در این فیلم بازی کرده‌اند.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است