«مثبت سلامت» بازیکن آزاد شبکه است/ «کشیک سلامت» برنامه‌ای مطالبه‌گر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۶
سهیل سلیمانی در گفتگو با صبا:

«مثبت سلامت» بازیکن آزاد شبکه است/ «کشیک سلامت» برنامه‌ای مطالبه‌گر

تهیه‌کننده دو برنامه «مثبت سلامت» و «کشیک سلامت» که ماه رمضان از شبکه سلامت روی آنتن می‌رود، درباره ویژگی‌های این دو برنامه توضیحاتی را ارایه داد.

سهیل سلیمانی تهیه‌کننده دو برنامه «مثبت سلامت» و «کشیک سلامت» که این روزها از شبکه سلامت روی آنتن است، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره راه‌اندازی برنامه «مثبت سلامت» توضیح داد: این برنامه از اول بهمن ماه سال ۹۸ در شبکه سلامت متولد شد و هر روز ۶ باکس ده دقیقه‌ای از حوالی ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ بعد از ظهر روی آنتن شبکه سلامت رفت. ۱۰:۵۰، ۱۱:۵۰، ۱۳:۱۰، ۱۵:۴۵، ۱۶:۴۵ زمان پخش این باکس‌ها است که در ماه رمضان باکس صبح اندکی تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: «مثبت سلامت» چند داستان را در شبکه سلامت پیگیری می‌کند. یکی آنکه بازیکن آزاد شبکه بودن برای واکش سریع نشان دادن به اتفاقات و موضوعاتی است که در حوزه سلامت رخ می‌دهد. ما اولین برنامه تلویزیونی بودیم که درباره ویروس کرونا صحبت و انیمیشن‌های کرونا را تولید کردیم که در همه شبکه‌ها پخش شد. در واقع این برنامه بازیکن اصلی شبکه در زمینه کرونا شد. از دیگر ویژگی‌های برنامه علاوه بر صحبت درباره اتفاقات ناخوشایندی در حوزه سلامت اتفاقات خوب در این حوزه نیز را بررسی می‌کند.

تهیه‌کننده «مثبت سلامت» با اشاره به اینکه ماموریت این برنامه پرداختن به موضوعات سلامت اجتماعی و مطالبه گری در این زمینه است، گفت: برنامه‌های تخصصی در حوزه سلامت در این شبکه زیاد ساخته می‌شود اما نگاه مدیریت شبکه برای راه اندازی این برنامه این بود که یک بازیکن آزاد به فرم برنامه‌های ام سی محور در پخش وجود داشته باشد که بتواند در آن واحد به موضوعات سلامت اجتماعی که دغدغه مدیریت شبکه و مدیریت پخش نیز هست، واکنش نشان بدهد.

سلیمانی افزود: همچنین ویژه برنامه‌هایی نیز برای زمان‌های خاص مانند دهه فجر و اعیاد برای مخاطبان شبکه سلامت تولید ‌میکنیم. برخی از روزها به صلاح دید مدیریت شبکه و پخش تعداد این باکس ها از ۶ به ۸ و یا ۱۰ افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال روزهایی که تازه با بحران کرونا مواجه شده بودیم و باید اطلاع رسانی بیشتری انجام می‌شد ما ۱۰ تا ۱۲ برنامه با مدت زمان بیشتر در طول روز داشتیم.

وی درباره مهمانان برنامه گفت: در این برنامه با اساتید به نام حوزه سلامت هم به صورت تلفنی و یا تصویری ارتباط برقرار و با آن‌ها گفتگو می‌کنیم و بسته‌های کپسولی اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم.

به گفته سلیمانی، «مثبت سلامت» که بار مسایل اجتماعی شبکه را به دوش می‌کشد تا به امروز حدود ۵۸۰ قسمت روی آنتن رفته‌است و پخش آن تا پایان سال ادامه دارد. در ماه رمضان نیز به مسایل مربوط به کرونا و ماه رمضان و موضوعاتی که باید به آن‌ها واکنش سریع نشان بدهد، می‌پردازد.

تهیه‌کننده برنامه «مثبت سلامت» در ادامه درباره دیگر برنامه خود در شبکه سلامت نیز عنوان کرد: تولد «کشیک سلامت»  که نام دیگر برنامه من در شبکه سلامت است، همزمان با کرونا شد. این برنامه را مدت‌ها بود قصد داشتیم در شبکه سلامت با حضور کارشناسان تولید کنیم. در حقیقت به دنبال ساخت یک برنامه مطالبه‌گر و چالشی در حوزه سلامت به فرم برنامه‌هایی که بتواند درباره موضوعات کنکاش کند و بدون واسطه و تعارف مباحثی را مطرح کند.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود «کشیک سلامت» هفته ای دو قسمت روی آنتن برود اما از روز ۲۱ اسفند که برنامه متولد شد تا ۲۱ فروردین هر روز ساعت ۱۸:۳۰ با محوریت کرونا و با حضور اساتید به نام و مهم ترین کارشناسان حوزه کرونا روی آتتن رفتیم و در برنامه به فرم چالشی با مهمانان صحبت کردیم، کمبودها را بررسی کردیم و آخرین اطلاعات درباره این ویروس را به سمع و نظر مخاطبان رساندیم.

تهیه‌کننده «کشیک سلامت» با اشاره به اینکه در حال حاضر این برنامه روزهای فرد روی آنتن می‌رود، عنوان کرد: قصدداریم در حال حاضر در کنار موضوعات کرونا به سمت هدف و طراحی اولیه «کشیک سلامت» یعنی رسیدن به یک برنامه چالشی و مطالبه محور در حوزه سلامت و سلامت اجتماعی نقش خود را ایفا ‌کنیم. در حقیقت این برنامه می‌خواهد معضلات حوزه پزشکی را مانند بحث‌های مافیا دارو و مشکلات آن، کم و کاستی‌های حوزه پزشکی، مطالبات و سوالات مردم و… با حضور کارشناسان معتبر که همه از استادان به‌نام داشنگاه های کشور هستند و کمتر در برنامه‌ای حضور پیدا کرده‌اند، بررسی و گفتگویی چالشی، کاملا علمی و آکادمیک به راه یندازد.

سلیمانی درباره مجریان این برنامه نیز تصریح کرد: برای انتخاب مجری برنامه گزینه‌های زیادی را بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم که دو نفر از اساتید به نام که در حوزه پزشکی و روان شناسی فعالیت می‌کنند، انتخاب کنیم. دکتر قناعتی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دکتر جعفری روان شناس و هیات علمی دانشگاه از مجریان برنامه هستند. برنامه کاملا گفتگومحور است. در هر برنامه یک یا دو مهمان داریم و گزارش‌هایی را نیز بر اساس محوریت گفتگو تهیه و در دل برنامه پخش می‌کنیم.

به گقته وی، پخش «کشیک سلامت» قرار است تا پایان سال ادامه داشته باشد و در ماه رمضان از ساعت ۱۸ تا ۱۸:۴۵ روی آنتن می‌رود.

تهیه‌کننده «کشیک سلامت» در پایان اظهار کرد: این برنامه بازخورد عجیب و غریبی داشته است که ما خودمان هم باور نمی‌کردیم تا این حد مخاطب بپسندد و برنامه را دنبال ‌کند. با تغییر مدیریتی که سال گذشته در شبکه سلامت رخ داد نگاه تازه‌ای به شبکه حکمفرما شد و اتفاقات جدیدی افتاد که باعث شد شبکه پیشرفتی داشته باشد و از رتبه ۱۳ یا ۱۴ در سال ۹۸ در نظر سنجی سازمان سال ۹۹ به رتبه نهم برسد و ااگر این روند رو به رشد ادامه دار باشد تا سال دیگر جزو پنج شبکه برتر سازمان می‌شویم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است