«شیرجه بزرگ» در مرحله آهنگسازی و صداست/ مجهول بودن اکران آنلاین در ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴
کریم لک‌زاده در گفتگو با صبا:

«شیرجه بزرگ» در مرحله آهنگسازی و صداست/ مجهول بودن اکران آنلاین در ایران

کارگردان فیلم سینمایی «شیرجه بزرگ» معتقد است اکران آنلاین جزو پدیده‌های جدید و مجهول در ایران است.

کریم لک‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «شیرجه بزرگ» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره وضعیت تولید این فیلم گفت: تصویربرداری «شیرجه بزرگ» قبل از شیوع ویروس کرونا تمام شده بود و پس از آن به دلیل تعطیلی استودیوها کار ما پیش نرفت اما اکنون در مرحله آهنگسازی و صداگذاری است و احسان صدیقی آهنگسازی و امین شریفی هم صداگذاری کار را بر عهده دارند.

وی درباره تاریخ مناسب اکران این فیلم در سال ۹۹ افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها، ترافیک سنگینی برای نمایش فیلم‌ها به وجود می‌آید پس نظر دادن درباره تاریخ مناسب اکران این فیلم بسیار سخت است و تنها می‌توان امیدوار بود که زمان مناسبی برای نمایش این فیلم پیدا شود.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیمی برای اکران آنلاین «شیرجه بزرگ» دارید یا خیر، توضیح داد: اکران آنلاین جزو پدیده‌های جدید است البته که سال‌هاست در دنیا اتفاق افتاده اما در کشور ما مجهول است. دو فیلم بلند قبلی من در سایت‌های ایرانی موجود است اما پس از شرکت در جشنواره‌ها، در سایت‌ها قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: ممکن است شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی برای سازندگان فیلمی کمتر اهمیت داشته باشد و آن را اکران آنلاین کنند زیرا یکی از شروط شرکت در جشنواره‌ها این است که فیلم در اینترنت موجود نباشد.

لک‌زاده درباره کارهای اخیر خود بیان کرد: با برخی از دوستان که در قرنطینه هستیم، شروع به ساخت فیلم‌های کوتاه کرده ایم و آن‌ها را در قسمت IGTV اینستاگرام منتشر می‌کنیم. قسمت نخست آن را که انتشار دادیم از مخاطبان درخواست کردیم تا ادامه قصه را آن‌ها نظر دهند و ۱۲ هزار نفر آن را مشاهده کردند و حدود ۳۰۰ طرح و پیشنهاد قصه هم داشتیم.

کارگردان فیلم سینایی «شیرجه بزرگ» در پایان تصریح کرد: بخش دوم را که ساختیم، باز هم استقبال شد و اکنون برخی دوستان فعال در فضای مجازی برای ادامه قصه پیشنهاد می‌دهند و ما با استفاده از رای گیری ادامه این فیلم‌های کوتاه را می‌سازیم که اصطلاحا به آن کار مشارکتی می‌گویند و هدفمان این است که چند دقیقه‌ای از ملال این روزها نجات پیدا کنیم.

دلارام صادقی

انتهای پیام/ش

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است