تمایز قائل شدن در حمایت‌ها بین سینمای هنری و بدنه بی‌عدالتی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴
بهزاد نعلبندی در گفتگو با صبا:

تمایز قائل شدن در حمایت‌ها بین سینمای هنری و بدنه بی‌عدالتی است

بهزاد نعلبندی می گوید تمایز قائل شدن در اختصاص حمایت ها بین سینمای هنر و تجربه و بدنه بی عدالتی است.

بهزاد نعلبندی نویسنده و کارگردان سینما درباره وضعیت سینمای ایران پس از بحران کرونا در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: همه می‌دانیم سینما یک هنر-صنعت است یعنی حیات سینما به گردش اقتصادی آن وابسته است. حمایت دولت از سینما در شرایط پیش آمده کار پسندیده ای است ولی تفاوت گذاشتن بین سینمای مستقل و هنر و تجربه و سینما بدنه اصلا کار درستی نیست.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه تمایز قائل شدن بین سینمای مستقل و هنر و تجربه و سینمای بدنه بی عدالتی است، تاکید کرد: اعتبار سینمای ایران به واسطه فیلمسازانی است که به سبک و سیاق هنر و تجربه فیلم می سازند.

کارگردان مستند انیمیشن «کاغذ پاره ها» تاکید کرد: اگر مسئولان فقط اقتصاد سینما را می خواهند راه درستی را در پیش گرفته اند یعنی همین که می بینیم فقط از فیلم های پرفروش حمایت می کنند، ولی اگر در سینما به دنبال فرهنگسازی هستند باید از سینمای مستقل هم حمایت کنند.

وی با انتقاد از وضعیت سینمای تجاری و بدنه توضیح داد: متاسفانه به جایی رسیده ایم که از فیلم ها و بعضی سکانس های فیلم های قبل از انقلاب کپی می کنند تا مخاطب بیشتری جذب کنند. این وضعیت یعنی اینکه هم در تولید محتوا و هم در تربیت سلیقه مخاطب با مشکل مواجه شده ایم. مسئولان باید به این پرسش پاسخ بدهند که در این چهار دهه برای سینما چه کاری انجام داده اند؟

کارگردان فیلم «پرو» اعلام کرد: زمانیکه از فیلم های مستقل و هنروتجربه حمایت نمی کنند یعنی اینکه به این نوع فیلم ها احتیاجی نیست و اولویت مسئولان، سینمای بدنه و گردش افتصادی آن است در صورتیکه ما به سینمای مستقل و صاحب اندیشه احتیاج داریم تا مخاطب را آموزش دهیم.

وی در پایان گفت: همه فیلم ها باید حمایت شوند زیرا همه حق دارند و پول بیت المال است. اگر سینما می خواهیم باید به بخش فرهنگ بیشتر توجه کنیم زیرا فرهنگ است که آینده را می سازد.

غزاله سعادتی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است