نشست هم‌اندیشی موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد/ تشکر از مدیرعامل پیشین

به گزارش خبرگزاری صبا، نشست هم‌اندیشی تعدادی از هنرمندان و قدردانی از مدیرعامل پیشین موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور مدیرعامل و هیئت مدیره جدید این موسسه برگزار شد.

در این نشست هنرمندان پیشکسوتی همچون هوشنگ توکلی، ابراهیم حقیقی، حسن ریاحی، پری ملکی، قطب‌الدین صادقی، داوود رواسانی، احمد آزاد، اسماعیل آذر، مریم معترف، محمد حمزه‌زاده، محسن علی‌اکبری و نیز مهدی افضلی رییس هیات مدیره، سید عباس عظیمی مدیرعامل پیشین و سید محمد طباطبایی مدیرعامل فعلی موسسه حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه هوشنگ توکلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در سخنانی به سابقه تاریخی موسسه و چگونگی شکل‌گیری و تاسیس آن پرداخت.

وی در سخنانی گفت: اکنون موسسه هنرمندان پیشکسوت با کمک همه دوستان به‌ویژه آقای‌ عظیمی به جایی رسیده‌ که می توان در این موسسه برای برای رفاه و مهم‌تر از آن فعالیت هنرمندان برنامه‌ریزی کرد.

این هنرمند پیشکسوت اظهار کرد: یکی از کارهای بسیار مهمی که توسط عباس‌ عظیمی انجام شد، شناسایی هنرمندان خارج از مرکز بود و از این بابت ممنون او هستیم. در صورتی که هنرمندان مایل بودند ماموریت آقای عظیمی تمدید شود و عباس‌ عظیمی کنار ما باشد تا از خدمات و تجربیاتش استفاده‌کنیم اما متاسفانه میسر نشد.

توکلی همچنین درباره مدیرعامل جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: زمانی که با آقای‌طباطبایی آشنا شدم، او را جوان با انگیزه و علاقمند به فرهنگ و هنر دیدم. این آشنایی مربوط به زمانی است که خود آقای‌ طباطبایی هم نمی دانست قرار‌ است جایگزین آقای‌ عظیمی شود. بعدها متوجه شدم آقای‌طباطبایی دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان است که از این مسیر خدمات بسیاری به هنرمندان ارائه کرده است.

این بازیگر تصریح کرد: اکنون اولویت ما حفظ و ارتقای موسسه است و همه باید برای این هدف کمک کنیم و این همان تصمیمی است که آقای‌ عظیمی هم با آن موافق و هم‌سو است.

سپس سیدعباس‌ عظیمی  مدیرعامل پیشین موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: من پیش از این با آقای‌ طباطبایی کار کرده‌ام و حتی پیشنهاد داده بودم که ایشان عضو هیأت مدیره جدید باشند. قرار نیست رفتن من باعث ناخشنودی هنرمندان شود چراکه تمام تلاش ما در این موسسه برای خوب بودن حال هنرمندان بوده‌است.

وی ادامه داد: همیشه تاکید کرده‌ام که ما یک مسیر عاطفی را طی کرده‌ایم و بر همین اساس علیرغم این‌که همیشه با مشکلات و موانعی روبه‌رو بودیم و نگرانی‌هایی وجود داشت اما تمام تلاشم این بوده که همه چیز به خوبی و طبق برنامه پیش برود. اینکه موسسه هنرمندان پیشکسوت با همه فراز و نشیب‌هایی که طی کرده امروز به این جایگاه رسیده‌ به دلیل رابطه عاطفی و احساسی است که هنرمندان بسیار به آن دلخوش هستند و با روحیه‌ای که من از آقای‌ طباطبایی سراغ دارم قطعا همین روند عاطفی را طی خواهد کرد.

عظیمی گفت: خواهش من این است که به دنبال مقابله با مخالفان نباشیم. هنرم این است که مخالفان را جذب کنیم. کسانی که ما را نقد می‌کنند، دوستدار ما هستند و اگر مسیر به درستی پیش‌ برود ما را حمایت خواهند کرد.

در ادامه این نشست سید محمد طباطبایی مدیرعامل کنونی موسسه هنرمندان پیشکسوت در سخنانی ابتدا یاد و خاطره هنرمندان پیشکسوتی را که در سال ۹۸ درگذشتند گرامی داشت.

وی  با بیان اینکه هنرمندان پیشکسوت ستون‌های فرهنگ و هنر ایران هستند گفت: هرچه داریم از خداست و من هم همواره به خداوند تکیه کرده‌ام و امیدم به غیر از خدا به کسی نیست و با امید به خدا برای خدمت به این موسسه پا گذاشته‌ام.

مدیر جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت افزود: با دو دهه تجربه حضور در عرصه فرهنگ و هنر به موسسه آمده‌ام. هیچ وقت جز در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت نداشته‌ام و همه تجربه و انرژی‌ام را آورده‌ام تا کاری درخور شان و جایگاه هنرمندان پیشکسوت انجام دهم.

طباطبایی تاکید کرد: همیشه و همه جا گفته‌ام که زحمت‌ها و تلاش‌های آقای عظیمی برای موسسه هنرمندان پیشکسوت در چند سال گذشته را نمی‌توان کتمان کرد و اگر منکر زحمات ایشان شویم حتما از مدار انصاف خارج شده‌ایم.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت افزود: از سوی دیگر به جرأت می‌توانم بگویم در این چند سال بعد از آقای عظیمی هیچ‌کس به اندازه بنده مدافع و همراه موسسه هنرمندان پیشکسوت نبوده‌ است. باورم این است که این جا نه مدیر هستم و نه مدیرعامل، اگر این جا هستم برای این است که افتخار می‌کنم به بزرگوارانی خدمت کنم که ستون فرهنگ و هنر این مملکت هستند.

وی گفت: این موسسه به لحاظ معنوی و محتوایی جایگاه بسیار رفیعی دارد، امیدوارم با کمک هنرمندان پیشکسوت و بزرگوار بتوانیم جایگاه قانونی آن را نیز به نقطه‌ای که شایسته است برسانیم.

طباطبایی با بیان اینکه هنرمندان پیشکسوت صاحبان اصلی این موسسه هستند، تشریح کرد: بر این اساس به انتقادها مثبت نگاه می‌کنم، چرا که نشان می‌دهد قدرشناسی هنوز از بین نرفته‌است و می‌توان در ساختار اداری مدیر بود و در عین حال محبوب. من از این شرایط دو چیز را یاد می‌گیرم، اول این‌که به گونه ای کار کنم که اگر هنرمندان از رفتن من ناراحت نشدند، حداقل خوشحال نشوند و دوم این که بیاموزم قدرشناس باشم.

وی در پایان سخنانش گفت: از همه هنرمندان پیشکسوتی که برای موسسه زحمت کشیده‌اند قدردانی می‌کنم به ویژه از جناب آقای داریوش ارجمند که در راه‌اندازی و رفع مشکلات موسسه همواره پیشقدم بوده‌اند و نیز از جناب دکتر محمود عزیزی که در هیات مدیره قبلی موسسه زحمات زیادی را متقبل شده‌اند امیدوارم این بزرگواران همواره همراه موسسه باشند.

در ادامه این نشست هر کدام از هنرمندان پیشکسوت در سخنانی از تلاش‌های مدیریت پیشین موسسه قدردانی کرده و به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

همچنین در این مراسم از ۷ سال مدیریت سید عباس عظیمی در موسسه هنرمندان پیشکسوت قدردانی شد.

انتهای پیام/