مهدیه پازوکی درگذشت/ خاکسپاری مجسمه‎ساز جوان در ورامین | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۶
مدیر گالری «آران» به صبا خبر داد:

مهدیه پازوکی درگذشت/ خاکسپاری مجسمه‎ساز جوان در ورامین

مدیر گالری «آران» با تایید خبر درگذشت مهدیه پازوکی هنرمند جوان مجسمه ساز، از خاکسپاری وی در ورامین خبر داد.

به گزارش خبرنگار صبا، عباس مجیدی رییس انجمن هنرمندان مجسمه ساز در گفتگو با خبرنگار صبا با تایید خبر درگذشت مهدیه پازوکی هنرمند مجسمه ساز جوان گفت: این هنرمند از اعضای انجمن هنرمندان مجسمه ساز نبود و به همین دلیل از جزییات درگذشت این هنرمند اطلاعی نداریم اما در زمره هنرمندان بسیار پرکار و فعالی بود که بارها آثارش در گالری ها به نمایش گذاشته شده بود.

نازیلا نوع بشری مدیر گالری «آران» نیز با تایید خبر درگذشت این هنرمند به خبرنگار صبا گفت: این هنرمند جوان چند ماه بود که دچار بیماری سرطان سینه شده بود و متأسفانه روز ۳۱ تیرماه از دنیا رفت.

وی درباره این هنرمند گفت: زنده یاد مهدیه پازوکی در دو نمایشگاه گروهی در گالری «آران» آثارش ارائه شده بود و همسر وی نیز نمایشگاه انفرادی در گالری آران برگزار کرده بود.

وی افزود: مراسم خاکسپاری این هنرمند جوان روز گذشته یکم تیرماه در منطقه ورامین انجام شده است.

مهدیه پازوکی متولد ۱۳۵۸ در تهران و دانش آموخته رشته طراحی فرش از دانشگاه هنر تهران بود. این هنرمند آثارش را با الهام از تزئینات هندسه سنتی در معماری ایرانی به وجود می‌آورد.

آخرین نمایشگاه آثار این هنرمند با عنوان «با ریشه‌های پوشیده در خاک تیره انرژی خورشید و گوهر ماه را در خود جذب کردند خیس از باران و شبنم، آنها فهمیده بودند…» ۱۴  تا ۳۱ تیرماه سال جاری در یک نمایشگاه گروهی در گالری  پروژه های «آران» به نمایش درآمده بود.

خبرگزاری صبا، درگذشت این هنرمند جوان را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می گوید.

فاطمه حامدی خواه

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است