«پنج ستاره» ماه رمضان پخش نمی‌شود/ تغییر در اجرای حمید گودرزی بر اساس استانداردها | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
تهیه‌کننده «پنج ستاره» به صبا گفت:

«پنج ستاره» ماه رمضان پخش نمی‌شود/ تغییر در اجرای حمید گودرزی بر اساس استانداردها

محمد قنبری از توقف موقتی ضبط مسابقه «پنج ستاره» و پخش نشدن آن در ماه رمضان خبر داد و درباره تغییر در نوع اجرای حمید گودرزی نیز توضیحاتی ارائه کرد.

محمد قنبری تهیه‌کننده مسابقه «پنج ستاره» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره این مسابقه توضیح داد: این مسابقه دارای یک استاندارد بسیار درست از یک مسابقه اطلاعات عمومی است و دکور، گرافیک و مجری برنامه کاملا در خدمت برنامه هستند. اگر عمیق به مسابقه نگاه کنید، متوجه می‌شوید اطلاعات عمومی خوبی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و ما هم به آن هدفی که داشتیم، رسیده‌ایم.

وی افزود: خواسته ما از طراحان سوال مسابقه این بود که سوالات به گونه ای طراحی شود که اگر مخاطب ۱۰ دقیقه از مسابقه را دنبال می‌کنند، به اطلاعات عمومی‌شان اضافه شود و من روی این قضیه بسیار تاکید دارم. تک تک سوالات را چک می‌کنم و اتفاق افتاده است که بالغ بر ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ سوال را حذف کنم به دلیل آنکه برای مخاطب مفید نبوده است. روی محتوای مسابقه بسیار زحمت کشیده شده و ما به هدف خود رسیده‌ایم.

تهیه‌کننده «پنج ستاره» درباره تغییرات اجرای حمید گودرزی به عنوان میزبان مسابقه گفت: اجرای حمید گودرزی در سری جدید این مسابقه با تغییراتی همراه بوده است و دیگر از آن هیجانات بعضا کاذب خبری نیست. به نظر من بیننده بسیار باشعور است و خیلی زود متوجه برخی از مسایل می‌شود. اگر به مسابقه‌های بزرگ دنیا نیز دقت کنیم، می‌بینیم مجری فقط اجرا می‌کند و قرار نیست ری اکشن‌های عجیب از خود نشان بدهد.

قنبری ادامه داد: ما سعی کرده‌ایم برای اجرای حمید گودرزی به سراغ استانداردهای دنیا برویم. البته ممکن است این تغییر زاویه اجرا برای ایشان به مذاق بیننده خوش نیامده باشد که این موضوع سلیقه‌ای است. من با اجرای قبلی ایشان موافق نبوده و معتقدم اینگونه اجرا شأن بیننده فرهنگی را پایین می‌آورد به همین علت برای فصل جدید یک ساختار کاملا جدید، اتو کشیده، کنترل شده و با معلومات بالا را برای ایشان طراحی کردیم و من این اجرا را بیشتر می‌پسندم.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا مسابقه را از وجود تماشاچی محروم کرده است، بیان کرد: ضبط مسابقه از اواسط اسفندماه آغاز شد و به دلیل بحران کرونا از حضور تماشاگران محروم شدیم. به دلیل نبود تماشاچی احساس می‌کنم جذابیت مسابقه ما کم شده است و حضور آن‌ها کمک می‌کرد تا شرایط بهتری داشته باشیم.

قنبری در پاسخ به این پرسش که چرا اسم این مسابقه در نظرسنجی سازمان صداوسیما دیده نشد، اظهار کرد: بنده اصلا اعتقادی به نظرسنجی‌هایی که سازمان برگزار می‌کند، ندارم. ضمن اینکه ساعت پخش برنامه بسیار مهم است. پخش سری جدید «پنج ستاره» از نوروز ۹۹ آغاز شد و ساعت پخش آن با سریال «پایتخت» یکی بود و این به نظر من یک مقدار کم لطفی در حق مسابقه بود. از سوی دیگر بازپخش برنامه در نوروز ۹۹ نیز ساعت ۷ صبح بود و کنداکتور درستی در اختیار ما قرار نگرفته بود.

وی در پایان درباره پخش این مسابقه در ماه رمضان نیز عنوان کرد: ضبط «پنج ستاره» فعلا متوقف شده است و این مسابقه در ماه رمضان پخش نخواهد شد و این فرصتی برای ما است تا بتوانیم تغییراتی در مسابقه ایجاد کنیم که باعث جذاب‌تر شدن آن می‌شود. به عنوان مثال در طراحی اولیه قرار بر این بود سه بخش  مسابقه به صورت عملی باشد که در صلاحدید شبکه حذف شد اما قصد داریم اگر قرار شد تغییراتی در مسابقه ایجاد کنیم این بخش را با مشورت شبکه اضافه کنیم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است