خاطرات جشنواره رادیو در زیباکنار ماندگار است/ جوان‌ها به رادیو بیایند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۱
بهروز رضوی در گفتگو با صبا:

خاطرات جشنواره رادیو در زیباکنار ماندگار است/ جوان‌ها به رادیو بیایند

بهروز رضوی می‌گوید پذیرای حضور نیروهای جوان علاقه‌مند به رادیو در این رسانه است و از این موضوع استقبال هم می‌کند.

بهروز رضوی از صداهای ماندگار و به گوش آشنای رادیو به مناسبت سالروز تاسیس رادیو در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا عنوان کرد: رادیو به دلیل تعامل با شنونده و اینکه رسانه گرمی است، معروف است و البته همین رسانه گرم بودن وظیفه‌اش را سنگین‌تر می‌کند.

به گفته وی، رادیو یک قالب در اختیار دست اندرکاران آن است که با ریختن محتوا درون آن، معنای درستی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: آرزو می‌کنم یک روزی قالب و محتوا باهم متناسب و کیفیت برنامه‌ها بهتر از آنچه امروز هست، بشود و در برنامه‌ها بتوان درباره موضوعاتِ کلی‌تر و عمومی‌تر صحبت کرد.

گوینده برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با بیان اینکه این روزها رسانه‌ها هم کرونازده شده اند، گفت: رادیو از این بحران مستثنی نبوده است و همه گرفتار آن هستیم. این رسانه هم برای از بین بردن این ویروس ضدعفونی می‌شود اما کرونا تاثیرات دیگری هم داشته مثلا باعث کوتاه کردن زمان برنامه‌های رادیویی شده و بعید نیست برنامه‌ها به همین دلیل کمی شتاب زده‌تر شده باشند.

۵۲ سال است که در رادیو هستم

رضوی با بیان اینکه ۵۲ سال است در رادیو فعالیت می‌کند، گفت: من در سنین ۲۱ تا ۲۲ سالگی وارد رادیو شدم ولی ورودم بلافاصله منجر به کار و ادامه آن نشد. طی یک برنامه‌ای با رادیو آشنا شدم و پایم به رادیو باز شد اما فعالیت جدی خود را از سال ۵۱ یا ۵۲ با همکاری‌های بیشتر و فشرده‌تر آغاز کردم.

وی درباره کیفیت برنامه‌های رادیو از گذشته تا به امروز بیان کرد: کیفیت برنامه‌های رادیو از گذشته تاکنون را با کیفیت همه چیزهای دیگر مقایسه کنید. همه امور زندگی را در نظر بگیرید. دنیا هم همان قدر به دلایل مختلف تغییر کرده است.

اگر مدیر اهل رادیو باشد…

این گوینده پیشکسوت رادیو افزود: اما آن چیزی که مهم است این که سلیقه مدیران در کیفیت برنامه‌های رادیو بسیار شرط است. اگر مدیران رادیو، اهل رادیو باشند و با رادیو همساز باشند باعث می‌شود عملکرد شبکه و برنامه بهتر باشد اما اگر یک مدیر اهل رادیو نباشند، کیفیت کارها نازل می‌شود و اهالی رادیو نیز وقتی یبینند کسی آنچنان که باید نظارت نمی‌کند ممکن است تن به تنبلی دهند و کار را ساده تر بگیرند.

رضوی درباره لزوم حضور نیروهای جوان در رادیو نیز توضیح داد: زمانی که ما وارد رادیو شدیم، جوانی بودیم و این دوران را گذراندیم. کسانی که می‌خواهتد وارد رادیو بشوند باید به رادیو علاقه‌مند باشند و از جوانی وارد این حوزه شوند. من نه تنها موافق این مساله هستم بلکه پذیرا نیز هستم.

وی ادامه داد: کار در رادیو بسیار حوصله می‌خواهد زیرا سختی‌های غیرقابل پیش‌بینی دارد که تا افراد با آن روبه‌رو نشوند، متوجه مساله نمی‌شوند. جوانان علاقه‌مند باید برای مشکلات خود را آماده و سعی کنند با دقت کامل، علاقه و با حوصله به رادیو بپردازند.

بیشتر بخوانید

رادیو دو ماه از من بزرگتر است/ جاذبه میکروفن در پس سال‌ها کار با رادیو

این پیشکسوت رادیو با اشاره به اینکه هنوز هم مشکل اصلی رادیو مساله موسیقی است، اظهار کرد: موسیقی رادیو آنگونه که باید نیست. من معتقدم باید یک بازنگری اساسی از سوی علاقه‌مندان با دستور مدیران و با مشارکت کارشناسان و استادان موسیقی صورت بگیرد و یک برنامه‌ای برای پخش موسیقی رادیو و سازمان در نظر بگیرند که قابل اعتنا باشد.

این ترانه ها از کجا می آید؟

رضوی افزود: بعضا ترانه‌هایی از رادیو پخش می‌شود که اشعار آن غلط است و آدم تعجب می‌کند در راه تولید این ترانه دو فرد باشعور نبود که اشکال آن را برطرف کند! وقتی قرار است بخش ممیزی به ترانه ها نظارت کند فقط از لحاظ مسایل دیگر به آنها نگاه می‌کنند و از منظر ادبی مورد بررسی قرار نمی گیرند یعنی به جای ویرایش ادبی، ویرایش موضوعی و مضمونی روی آن صورت می‌گیرد و این از اشکالات عمده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه به عنوان عامل و دست اندرکار رادیو به این رسانه علاقه‌مند است، مطرح کرد: من خاطرات زیادی از رادیو دارم که ناخوش آن هم خوش است. بهترین خاطرات من از رادیو سال‌هایی بود که پس از جشنواره‌های رادیویی با کسانی که برای این جشنواره محصولاتی تولید کرده و برنده شده بودند به مدت یک هفته به زیباکنار می‌رفتیم. همه در آن مکان دور هم جمع بودیم و دوستان و همکاران شهرستانی خود را می‌دیدیم و چون فارغ از کار بودیم، خوش می‌گذشت. حال این برنامه هم فعلا شده تعطیل است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500