مروری بر جنجال اخیر سحر قریشی/ باید گاهی به خلوت خود «برویم» | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۴

مروری بر جنجال اخیر سحر قریشی/ باید گاهی به خلوت خود «برویم»

ویدیوی سحر قریشی بازیگر نسبت به یک پاکبان از دیروز واکنش‌های زیادی را برانگیخته و هنوز هم اعتراض ها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ویدیویی کوتاه از سحر قریشی بازیگر سینما در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که تا امروز با واکنش‌های فراوانی مواجه شده است.

در این ویدیو که سحر قریشی را همراه با دو نفر دیگر در حال پیاده‌روی نشان می‌دهد، این بازیگر با گفتن جمله «ما لباس‌مان را با هم ست کردیم»، به سمت یک پاکبان می‌رود. پاکبان مذکور توجهی نکرده و تنها به یک «برو» اکتفا می‌کند. در ادامه این بازیگر با خنده رو به دوستانش می‌گوید: «همین مونده بود که این بگه برو…»

این ویدیوی کوتاه در روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی بسیار پربازدید شده و با واکنش یکسره منفی کاربران مواجه شده است که رفتار و گفتار سحر قریشی را تحقیرآمیز و ناراحت‌کننده یافته‌اند.

ویدیوی مذکور همچنین موجی از واکنش‌ها را از جانب مسئولان و چهره‌ها نیز برانگیخته است. ابتدا مسئولان شهری به این ویدیو واکنش نشان دادند. مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرامی‌اش ضمن انتقاد به این بازیگر، نوشت: «درصورت عدم عذرخواهی رسمی خانم سحر قریشی، به عنوان نماینده مردم قدرشناس تهرانی پیگیر شکایت مدیریت حقوقی شهرداری تهران از خانم سحر قریشی خواهم‌ بود تا خدای ناکرده اینگونه رفتارهای ناپسند تبدیل به هنجار جامعه نگردد.»

پرویز پرستویی نیز در صفحه اینستاگرام خود در این باره نوشت: «به نظرم‌ ایشان باید به اون منطقه مراجعه کنه و رسما پای این پاکبان عزیز رو ببوسه.»

سام درخشانی دیگر همکار سحر قریشی بود که انتقاداتی تند را علیه وی مطرح کرد و نوشت که این رفتارها باعث شده که به همه بازیگران با چشم دیگری نگاه شود. او رفتار سحر قریشی را برای جامعه بازیگران هزینه ساز دانست.

همچنین معاون اجتماعی پلیس فتا در این باره به تسنیم گفت: «با توجه به این‌که استفاده از فضاهای غیرخصوصی فضای سایبری، به منزله انظار عمومی است، با استناد به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی «ارتکاب به هرگونه عملی که نفس آن فعل یا عمل باعث جریحه‌دار شدن عفت و احساسات عمومی جامعه شود جرم تلقی می‌شود و با توجه به ضرر و زیان حاصل شده، پلیس فتا در حکم ضابط قضایی با هنجارشکنان برخورد قانونی می‌کند.»

و اما بالاخره سحر قریشی هم پس از این فشارها توضیحی ارایه داد که نه تنها به انتقادها پاسخ نداد بلکه نقدهای جدیدی را هم ایجاد کرد.

وی شب گذشته سوم اردیبهشت ماه در واکنش به موج بازتاب‌های منفی علیه ویدیوی منتشرشده نوشت: «من چند وقتیه به کلمه «برو» حساس شدم! به همین سادگی اونم به‌خاطر اینکه خیلی وقته دوستام و اطرافیانم دارن بهم توصیه می‌کنن که از ایران برو. وقتی اون پاکبان شریف هم به من گفت «برو»، انگار پیامی بود از طبیعت که اونم داشت بهم می‌گفت برو.»

همچنین این پاکبان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چرا با خانم بازیگر عکس نگرفته است، گفت: «چون شهرداری به ما تاکید کرده برای پیشگیری از انتقال ‎ویروس کرونا باید فاصله‌مان را از مردم حفظ کنیم، اما آن خانم بی‌احتیاطی کرد و به من نزدیک شد.»

در حالی که به شهرت رسیدن مسئولیت مهم اجتماعی، انسانی و فرهنگی با خود به همراه می آورد ولی به نظر می رسد تعدادی از به شهرت رسیدگان در این عرصه هنوز نه تنها به شناختی درست از خود و حرفه شان نرسیده اند بلکه این شهرت برایشان اعتماد به نفس کاذب به همراه داشته است. اگر هنرمند شدن از مسیرهای قاعده مندتری می گذشت شاید امروز کمتر شاهد چنین رفتارهایی از افراد به اصطلاح سلبریتی بودیم. به هر ترتیب انتظار می رود به دلیل جریحه دار شدن احساسات عمومی می توان با این بازیگر برخورد قضایی داشت و چه خوب است که مقام قضایی وی را به انجام امور فرهنگی و اجتماعی و گذراندن دوره های آموزشی بفرستد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است