نوه دیزنی: باید مانع غارتگری مدیران کمپانی شویم/ نمی‌توانم سکوت کنم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۶
در واکنش به مرخصی اجباری کارکنان دیزنی؛

نوه دیزنی: باید مانع غارتگری مدیران کمپانی شویم/ نمی‌توانم سکوت کنم

نوه دیزنی به مرخصی اجباری صدها هزار کارگر کم درآمد این کمپانی آن هم در شرایطی که مدیران دیزنی میلیون ها دلار دستمزد می‌گیرند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از سی‌ان‌ان، ابیگیل دیزنی نوه روی دیزنی از تصمیم کمپانی والت دیزنی مبنی بر مرخصی اجباری صدها هزار کارگر کم درآمد شرکت آن هم در شرایطی که مدیران این کمپانی میلیون ها دلار دستمزد می‌گیرند، حیرت زده شده است.

ابیگیل دیزنی نوه روی دیزنی برادر والت دیزنی نامدار در پیامی توییتری نوشت: چه اوضاع بی خودیه؟؟؟؟؟؟

وارث خانواده دیزنی از تصمیم این کمپانی درباره مرخصی اجباری نیروهای بخش پارک های موضوعی دیزنی آن هم بعد از اینکه این شرکت به سهام داران و مدیران پاداش های بزرگی داده است در صفحه توییترش با یک رشته توییت انتقاد سنگین کرد.

کمپانی والت دیزنی اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد کارکنانی که در این دوران شیوع ویروس کرونا به حضورشان نیازی نیست به صورت موقت از کارشان برکنار می شوند و به مرخصی اجباری می روند.

بیماری همه‌گیر جهانی کووید-۱۹ کمپانی دیزنی را مجبور کرده است بخش عمده‌ای از کسب و کارهای شرکت، از جمله پارک‌ها، اقامتگاه‌ها و تولیدات سرگرمی را به طور موقت به حالت تعلیق درآورد. بیش از ۷۵ درصد از کارکنان شرکت دیزنی که ۲۲۳۰۰۰ نیرو دارد در بخش پارک ‌ها و تولیدات کمپانی کار می‌کنند.

در کمپانی دیزنی سال ۲۰۱۸ ده‎ها هزار کارگر پارک های این شرکت برای حداقل دستمزد ساعتی ۱۵ دلار مبارزه کردند که سرانجام هم توانستند پیروز این نبرد شوند.

ابیگیل دیزنی که همواره یکی از منتقدان سرسخت پاداش های مدیران به ویژه در کمپانی دیزنی است از این شرکت بابت ناتوانی در مراقبت از کارگران کم درآمد آن هم در شرایطی که مدیران سالهاست پاداش های سنگین می گیرند انتقاد کرد.

نوه دیزنی پیش تر نیز دستمزد سالانه باب ایگر مدیرعامل پیشین این کمپانی را «جنون آمیز» خوانده بود. ایگر البته فوریه امسال جایش را به باب چپک داد. سال گذشته دستمزد سالانه باب ایگر ۴۷ میلیون دلار بود که معادل ۹۱۱ برابر دستمزد یک کارگر معمولی کمپانی دیزنی بود.

ابیگیل دیزنی در یکی از توییت هایش درباره وضعیت کارگران از کار بی کار شده نوشت: چه کسی با این وضعیت راحت است؟؟؟

او در ادامه تاکید کرد: مطمئنا دیزنی چند سال سخت را پیش رو دارد اما این نباید مجوزی برای غارتگری و لگام گسیختگی مدیران باشد.

البته باید اشاره کرد چپک مدیرعامل فعلی دیزنی به دلیل همه گیری ویروس کرونا قید ۵۰ درصد از دستمزد امسال خود را زده است و باب ایگر نیز در این جریان اعلام کرده امسال هیچ حقوقی از دیزنی دریافت نخواهد کرد.

باید اشاره کرد ابیگیل دیزنی هیچ نقشی و سمتی در کمپانی دیزنی ندارد او قبلا هم به وضعیت و شرایط و دستمزد کارگران دیزنی‌لند انتقاد کرده بود.

نوه دیزنی درباره انتقادهایش از مدیران دیزنی تاکید کرد: من تنها یک شهروندم که به این موضوع اهمیت می دهم و فکر می کنم این باعث می شود بتوانم آزادانه آنچه را که به آن اعتقاد دارد بر زبان بیاورم. اما من وارث دیزنی هستم و این اسم همیشه با من است و وجدانم آزرده می شود وقتی سوءاستفاده‌ هایی را که با اسم دیزنی می‌شود می بینم و آنجاست که ساکت نشستن برایم خیلی مشکل است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است