توقف «آرزوی زیبا» تا پایان کرونا/ از راه دور فضای کار را با بچه‌ها زنده نگه می‌داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۷
علی قوی‌تن با صبا مطرح کرد:

توقف «آرزوی زیبا» تا پایان کرونا/ از راه دور فضای کار را با بچه‌ها زنده نگه می‌داریم

کارگردان فیلم سینمایی «آرزوی زیبا» می گوید در تعطیلات کرونایی ارتباط خود را با بازیگران نوجوان فیلمش حفظ کرده است.

علی قوی‌تن کارگردان فیلم سینمایی «آرزوی زیبا» در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره آخرین وضعیت تولید فیلمش توضیح داد: از ابتدای آذرماه پیش تولید این کار شروع شد و از بهمن تا دهم اسفند ۹۸ که شرایط برای فیلمبرداری فراهم بود تقریبا ۳۵ درصد را فیلمبرداری کردیم ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا کار متوقف شد اما سعی کردیم به شکل تلفنی و آنلاین با بچه‌ها و عوامل فیلم ارتباط خود را داشته باشیم به این دلیل که کار را درحالت آماده نگه داریم تا زمانی که شرایط برای فیلمبرداری و از سر گرفتن دوباره پروژه فراهم شود.

وی افزود: فیلم‌هایی که برای گروه کودک و نوجوان تولید می‌شوند نیازمند زمان زیادی برای تولید هستند چراکه کار با بچه‌ها نیاز به تمرین و حوصله زیادی دارد. نمی‌شود در روز بیش از چهار ساعت آن‌ها را جلوی دوربین نگه‌داشت و باید بعد از هر یک ساعت کار دو ساعت به آن‌ها زمان داده شود تا علاوه بر غذا خوردن تفریح شان را نیز داشته باشند و دوباره برگردند جلوی دوربین و با انرژی هنرنمایی کنند. درحال حاضر با وجود شرایطی که برقرار است سعی کردیم از راه ارتباط تصویری و اینترنتی فضای این کار را زنده نگه داریم تا زمانی که ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد و سرنوشت فیلم‌هایی مثل «آرزوی زیبا» چه خواهد شد زیرا به هرحال بخشی از کارها جلو رفته‌اند و هزینه‌های زیادی نیز برای تولید آنها شده است.

این کارگردان درباره لوکیشنی که برای این فیلم درنظر گرفته شده است، بیان کرد: این فیلم در استان اصفهان و روستاها و شهرهای کوچک نزدیک به شهرستان کاشان فیلمبرداری می‌شود. خیلی محدودیتی برای لوکیشن درنظر نگرفته‌ایم و هر مکانی مانند بیابان، کوچه یا خانه‌ای که به فضای کار بیشتر مرتبط باشد برای فیلمبرداری انتخاب می‌کنیم.

قوی‌تن در پایان درباره وضعیت اکران فیلم سینمایی «رویای سهراب» نیز عنوان کرد: باتوجه به برنامه‌ای که سازمان سینمایی مبنی بر زمان اکران فیلم‌های تولید شده به شکل قرعه کشی گرفته بود پایان اسفندماه قرار بود این قرعه کشی انجام شود که به دلیل شرایط پیش آمده و شیوع بیماری کرونا این کار انجام نشد و الان نیز همچنان وضعیت این اکران‌ها مشخص نیست که امیدوارم مدیران برنامه‌ درستی برای این شرایط داشته باشند.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است