طرح جامع تابستانی «شبکه یک» اعلام شد/ با «ایرانگرد» تا ۱۴۰۰ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۲۹
صبا گزارش می دهد

طرح جامع تابستانی «شبکه یک» اعلام شد/ با «ایرانگرد» تا ۱۴۰۰

نشست خبری طرح جامع تابستانی «شبکه یک» با حضور مجید زین العابدین قائم مقام ستاد رسانه ای رونق تولید شنبه 15 تیرماه برگزار شد.
نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه یکبه گزارش خبرنگار صبا، نشست خبری طرح جامع تابستانی «شبکه یک» با حضور مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و قائم مقام ستاد رسانه ای رونق تولید صبح امروز شنبه ۱۵ تیرماه در مکان جلسات ساختمان سیما برگزار شد.
مدیر شبکه یک و قائم مقام ستاد رسانه ای رونق تولید در ابتدای نشست گفت: در طرح جامع تابستانی، ۱۸ عنوان موضوع توسط صداوسیما تدارک دیده است و شبکه های مختلف باید بر این ۱۸ عنوان متمرکز کنند و طبیعتا برجسته ترین موضوع محول شده رونق تولید بود که شعار سال است و به شبکه یک محول شد و به دبیری مدیر گروه اقتصاد شبکه یک شکل گرفته است.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی ای که برای رونق تولید انجام داده ایم خبرهای خوبی از تولیدکنندگان به دست ما رسیده است. از این هفته «ستاد پیگیری مشکلات تولید» که با برند برنامه «پایش» روی آنتن می رود مطالبات تولیدکنندگان را دریافت و به ستاد مجازی ما معرفی می کند و بعد از آن به عنوان ویژه برنامه هر روز به مدت ۱۰ دقیقه زیر مجموعه «پایش» روی آنتن می رود.
زین العابدین توضیح داد: جشنواره «کارآفرینی سیما» دومین برنامه ما برای فصل تابستان است که به معرفی کسب و کارهای نوپا می پردازد. در سال گذشته نیز این جشنواره در قالب کوچکتری برگزار و با استقبال کارآفرینان جوان مواجه شد. حدود ۶ میلیارد تومان تحصیلات کارآفرینی و وام قرض الحسنه بدون بهره به این جشنواره از بخش های مختلف اقتصادی به ویژه صندوق کارآفرینی امید تعلق می گیرد که امیدوارم با عنایت مسئولان این رقم تا ۱۰ میلیارد تومان نیز برسد. این وام به طرح هایی که در برنامه «حرف حساب» معرفی می شوند و افرادی که طرح هایشان توجیه اقتصادی داشته باشد، تعلق می گیرد. هم چنین اتاق های گفتگوی اقتصادی در سایت «میدون» طراحی شده است که کارآفرینان و سرمایه گذاران در آنجا می توانند گفتگو کنند. هم چنین در این جشنواره قهرمانان تولید را نیز معرفی می کنیم.
 
حمایت از کارآفرینی بانوان

به گفته وی، طرح «درآمد در فراغت» برای خانواده شبکه یک طراحی شده است که قصد دارد از کارآفرینی زنان در منزل حمایت کند. همچنین در عملیات مشترک رسانه ای رفع موانع صدور مجوزهای کسب و کار برای تولید و اشتغال در نظر گرفته شده است.

تعیین چهره مردمی سال در «فرمول یک»

وی درباره دیگر برنامه های شبکه بیان کرد: «دستپخت» با رویکرد ترویج صله رحم و مهارت آموزی حرفه آشپزی روی آنتن می رود و به معرفی آشپزهای جوان و ماهر می پردازد. «فرمول یک» رویکرد قبلی خود را ادامه می دهد امسال نیز همانند سال گذشته بحث چهره مردمی سال طراحی شده است و برای نوروز ۹۹ چهره مردمی را معرفی می کند و مهمان های حاضر در برنامه می توانند کاندید چهره مردمی سال باشند.

مدیر شبکه یک خبر داد: با توجه به آنکه مساجد رونق بیشتری در تابستان دارند برنامه هایی با موضوع مسجد با نام های «یک محراب»، «شبستان» و «در امتداد فلق» طراحی شده اند و احتمالا مختص تابستان نیستند و ادامه خواهند داشت.

زین العابدین با بیان آنکه چند برنامه شبانگاهی طراحی شده است، مطرح کرد: ما سعی کرده ایم علاوه بر برنامه ریزی های جامع با توجه به آنکه شبکه یک نسبت به دیگر شبکه ها با محدودیت کنداکتور مواجه است و نیازمند برنامه ریزی دقیق است، چند برنامه سرگرمی شبانگاهی نیز طراحی کردیم. «بزن یک» مسابقه تعاملی با مخاطب و مسابقه «سبقت» در مرحله انتخاب مجری هستند که آنها را نیز تدارک دیده ایم.

وی افزود: با مرضیه برومند برای ساخت یک برنامه عروسکی با نام «مدرسه دوستان» به توافق رسیده ایم و امیدواریم این کار عروسکی باتوجه به توانمندی های ایشان برنامه شاخص برای کودک و نوجوان شود. هم چنین توافق ساخت سریال «پایتخت» که این روزها در مرحله نگارش است با عوامل آن قطعی شده و اگر مشکلی پیش نیاید برای نوروز ۹۹ به آنتن می رسد. سریال «نون.خ» نیز برای ماه رمضان ۹۹ و سریال «۸۷ متر» کیانوش عیاری برای تابستان ۹۹ تدارک دیده شده است.‌

نام سریال «زیر همکف» تغییر کرد

مدیر شبکه یک خبر داد: سریال «پس از آزادی»، سریال «محکومین»، سریال «دردانه های خلیج فارس و سریال «زیر همکف» با نام جدید «چند راه» قرار است امسال و سال آینده روی آنتن برود. هم چنین با فریدون جیرانی نیز برای ساخت سریالی با نام «پاییز تنهایی» صحبت های اولیه انجام شده است.

وی درباره سریال «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری توضیح داد: بودجه سریال‌ها در سیمافیلم برآورد می‌شود. در یک سال گذشته به دلیل مشکلاتی سریال عیاری مدتی متوقف شد. البته حدود ۷۰ درصد آن تصویربرداری شده است. تا آنجایی که اطلاع دارم در چند روز آینده مشکل بودجه حل می‌شود. توقف و تعطیل شدن سریال برای هم برای کارگردان و تهیه کننده و هم برای تلویزیون ضرر دارد.

زین العابدین درباره سریال «الف ویژه» نیز گفت: مسایل تولیدی این سریال از شبکه یک به سیمافیلم منتقل شده است. بازنویسی فیلمنامه انجام شده است و مراحل باقی مانده را سیمافیلم اطلاع رسانی می کند. 

وی در پایان درباره مستند «ایرانگرد» توضیح داد: مستند اصلی «ایرانگرد» در مرحله تولید است و احتمالا در سال ۱۴۰۰ پخش می‌شود اما تصاویری از آن احتمالاً برای نوروز ۹۹ روی آنتن می رود. ۲ مستند با موضوع گردشگری و طبیعت‌گردی در دستور کار داریم که کارهایی از ایمان گودرزی و اخوان است.

سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000