«مادر» فضای مالیخولیایی دارد/ نمایش شلوغی ذهن «پدر» مبتلا به آلزایمر | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵
نسرین نصرتی در گفتگو با صبا:

«مادر» فضای مالیخولیایی دارد/ نمایش شلوغی ذهن «پدر» مبتلا به آلزایمر

نسرین نصرتی که پس از 6 سال دوری از تئاتر این شب ها با نمایش «پدر | مادر» روی صحنه می رود، از ویژگی های نمایش و نقش خود صحبت کرد.
نسرین نصرتینسرین نصرتی بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار صبا درباره بازگشت خود بعد از ۶ سال دوری از تئاتر با نمایش «پدر | مادر» که این شب ها در تئاتر مستقل روی صحنه است، عنوان کرد: «پدر | مادر» در واقع دو نمایش است که یک شب «پدر» و یک شب «مادر» را به صورت جداگانه و یکی در میان روی صحنه می بریم.
وی با اعلام اینکه کارگردان هر دو نمایش رضا احمدی و نویسنده آن ها فلوریان زلر است، بیان کرد: «پدر | مادر» جهانی متفاوت دارند که گاه ویژگی های مشترک در آنها به چشم می خورد.
 
این بازیگر با بیان اینکه اجرای این گونه نمایش تجربه جدیدی برایش به حساب می آید، توضیح داد: زمانی به دلیل بازی در سریال «پایتخت» و شرایط زندگی نمی توانستم به اجرا برسم و بعد از ۶ سال دوری از صحنه منتظر پیشنهاد بازی در تئاتری بودم که بتوانم با آن ارتباط عاطفی برقرار کنم و آن را دوست بدارم که این اتفاق برایم افتاد.
 
نصرتی افزود: برای من که ۶ سال است از صحنه دور بوده ام اینکه طی دو شب بخواهم هر شب در یک نمایش ایفای نقش کنم تجربه ای لذت بخش و پیشنهادی وسوسه انگیز محسوب می شود.
 
وی درباره نقش خود در نمایش «پدر | مادر» توضیح داد: در نمایش «مادر» نقش مادر را بازی می کنم و فضا یک فضای مالیخولیایی است که می تواند توهم باشد. هم چنین این احساس به مخاطبان دست می دهد که کدام واقعیت و کدام توهم است که همین ویژگی، نمایش را جذاب می کند.
 
نصرتی با اشاره به اینکه نمایش «پدر» درباره پدری است که به بیماری آلزایمر مبتلا است، گفت: در نمایش «پدر» شلوغی هایی را که در ذهن پدر مبتلا به آلزایمر وجود دارد به شکل زیبایی روی صحنه می بینیم. او خودش قادر به توصیف شلوغی ها نیست و تصاویر در ذهنش را به گونه ای که نمایش می دهیم که گویی در رفت و آمد هستند.
 
 وی در پایان در پاسخ به این پرسش که استقبال مخاطبان از نمایش چگونه بوده است، مطرح کرد: ما توانسته ایم بازخوردهای درستی از تماشاگران مهربان و فهیم بگیریم. البته می توان گفت برای منِ بازیگر تعداد تماشاگر تفاوتی ندارد چراکه برای همه آنها به یک اندازه احترام قائل هستم و قصد دارم خاطره خوبی از خودم برای دیگران رقم بزنم.
 
نمایش «پدر | مادر» به کارگردانیِ رضا احمدی و نقش‌آفرینیِ مسعود کرامتی، مهدی پاکدل، نسرین نصرتی، آرش تبریزی، سارا امیدوار و ندا اسدی از بیست‌ونُهم خردادماه ۱۳۹۸ در تئاتر مستقل تهران، روی صحنه رفته است.
 
«پدر | مادر» دوگانه‌ای به نویسندگی فلوریان زلر است که گروه اجرایی، یک شب، «پدر» را در هفتاد دقیقه و شب بعدی، «مادر» را در هفتاد دقیقه به اجرا خواهد بُرد. این روند، تجربۀ جدیدی است که تا پایان تیرماه ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.
 
 مترجمان نمایشنامۀ «پدر»، حمیدرضا امان پورقرائی و مریم حیدری و همچنین مترجم نمایشنامۀ «مادر»، تینوش نظم‌جو هستند.
 
دیگر عوامل این اثر عبارتند از دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: کامران اقتداری، طراح صحنه: میثم نویریان، طراح لباس: مژگان عیوضی، طراح نور: رضا خضرایی، منشی صحنه: الهه غلام‌زاده، طراح مولتی‌مدیا: کیومرث صمدی طاری، طراح صدا: عرفان خاتونی‌مقدم و روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه.
 
«پدر | مادر» از بیست‌ونُهم خردادماه تا سی‌ویکم تیرماه ۱۳۹۸، هرروز ساعت ۲۱:۳۰ در تئاتر مستقل تهران به نشانیِ ضلع شرقیِ چهارراه ولیعصر (تئاتر شهر)، خیابان رازی، نبش کوچۀ زند وکیل، پلاک ۵۰ روی صحنه است.
سپیده شریعت رضوی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است