اعلام شرایط اجرای تئاتر در تماشاخانه «جوانمرد» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶

اعلام شرایط اجرای تئاتر در تماشاخانه «جوانمرد»

شورای هنری تماشاخانه عباس جوانمرد فراخوان اجرای عموم فصل اول (نیمه دوم سال 98) را منتشر کرد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، شورای هنری تماشاخانه جوانمر  فراخوان اجرای عموم فصل اول (نیمه دوم سال ۹۸) خود را منتشر کرده است که در فراخوان این تماشاخانه آمده است: خانه تئاتر و مدیریت تماشاخانه جوانمرد برای تنظیم و تکمیل جدول اجراها از تمامی هنرمندان و گروه های تئاتری دعوت به عمل می آورد تا پیشنهادهای اجرایی خود را برای این تماشاخانه ارسال کنند.

معیارهای اجرا در این تماشاخانه به شرح زیر است:

  • گروه های حرفه ای با هویت تئاتری و سابقه‏ موثر و مشخص در حوزه اجرا
  • اجراهایی با گرایش به ایده های نو، تجربی و یا اقتباس در ساحت متن و اجرا

علاقه مندان به اجرای عموم در تماشاخانه جوانمرد می بایست مراحل اداری زیر را طی کنند:

  • گروه های متقاضی پس از دریافت و تکمیل فرم تقاضای خود شامل: ( رویکردهای گروه، خلاصه نمایشنامه و معرفی کامل ایده‏ اجرا )؛ فرم خود را به همراه یک نسخه از متن نمایشنامه پیشنهادی برای بررسی در شورای هنری به مدیریت تماشاخانه ارائه کنند.
  • گروه های متقاضی باید شیوه اجرایی خود را مکتوب در فرم پیشنهادی توضیح دهند و در صورت نیاز برای متقاعد ساختن شورای هنری اسکیس طراحی صحنه، نور و چیدمان اسباب صحنه را ضمیمه فرم پیشنهادی خود گرداند.
  • شورای هنری پس از اتمام مهلت اعلام شده، پیشنهادهای رسیده را بررسی کرده، سپس جدول سالیانه این سالن را نهایی می کند.
  • پس از تصویب اجرای عمومی در شورای هنری، گروه متقاضی باید طرح یا متن مورد نظر خود را برای اخذ مجوز کتبی از سوی شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنر های نمایشی در سه نسخه تایپ شده به مدیریت تماشاخانه ارائه دهند.

* تا زمان اخذ مجوز کتبی متن، قطعیت اجرا مشخص نخواهد بود.

هنرمندان می بایست به نکات زیر توجه کنند:

ـ  تعداد اجراهای هر گروه در تماشاخانه جوانمرد (بدون احتساب تعطیلات رسمی سالن) ۲۷ اجرا خواهد بود.

ـ  گروه‏ ها می‏ توانند بر اساس استقبال مخاطبان و درصورت موافقت مدیرتماشاخانه نسبت به شرایط جدول اجراها، همچنان به  اجرای نمایش خود ادامه دهند.

ـ  با توجه به شرایط ویژه‏ اجراها، محدودیت مکان تمرین و پرتابل بودن صحنه و دکور در تماشاخانه جوانمرد، گروه ‏های اجرایی می‏ توانند با هماهنگی و برنامه ‏ریزی مدیریت تماشاخانه تنها به مدت حداقل۱۰ روز پیش از اجرای خود در تماشاخانه تمرین کنند.

مهلت ‏ارسال شیوه ‏نامه اجرایی و تحویل مدارک مورد نیاز تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۹۸ بوده و گروه های متقاضی می بایست باید مدارک اجرای خود را به آدرس خیابان انقلاب، خیابان استاد نجات الهی، خیابان سمیه، پلاک ۲۶۰ عمارت خانه تئاتر طبقه دوم دفتر مدیریت تماشاخانه جوانمرد ارسال کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است