«شوآن» به مرحله تولید انبوه رسید/ سرگرمی جدید کانون پرورش فکری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶

«شوآن» به مرحله تولید انبوه رسید/ سرگرمی جدید کانون پرورش فکری

«شوآن» سرگرمی دیگری از طرح‌های‌ دومین رویداد ملی «ایده‌آزاد اسباب‌بازی» است که اکنون به مرحله تولید انبوه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «شوآن» سرگرمی دیگری از طرح‌های‌ دومین رویداد ملی «ایده‌آزاد اسباب‌بازی» است که در سال گذشته از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و اکنون به مرحله تولید انبوه رسید.

سرگرمی «شوآن» از خانواده بازی‌های انتزاعی و راهبردی (استراتژیک) است. در این بازی تصمیم‌گیری بر اساس تصمیم‌های قبلی خود و حریف بیش از هر راهبرد دیگری خودنمایی می‌کند در حالی‌که مهارت‌های هوش تجسمی و فضایی، الگویابی و بازی‌خوانی از دیگر مهارت‌هایی است که در این سرگرمی به چالش کشیده می‌شود.

«شوآن» در زبان کردی به معنای چوپان است.

این سرگرمی از سوی فرحناز ورنان طراحی شده و از جمله طرح‌هایی است که در دومین رویداد ملی «ایده‌آزاد اسباب‌بازی» ارایه شد و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سرمایه‌گذار در بخش خصوصی و مشارکت سازمان بین‌المللی دانشگاهیان ایران تولید شد.

در جعبه «شوآن» یک صفحه بازی ۲۵ خانه‌ای، ۱۰ مهره (گوسفند) در دو رنگ سیاه و سفید، یک کیف پارچه‌ای برای نگهداری مهره‌ها و یک برگه راهنما وجود دارد.

در این بازی دو تا چهار نفر باید با استفاده از مهره‌‌های بازی، بهترین راهبرد را برای جمع کردن مهره‌های خود در یک طرف صفحه بازی انتخاب کنند.

بر همین اساس کودک یا نوجوان در نقش یک چوپان (شوآن) باید زودتر از حریف، گوسفندان (مهره‌ها) را دور هم جمع کند. در هر نوبت بازی او می‌تواند یک مهره را در یک خانه به اطراف حرکت دهد و حتی از روی هم عبور دهد.

این سرگرمی برای گروه سنی بالای ۷ سال، با قیمت ۸۰ هزار تومان و با شمارگان ۱۰هزار عدد تولید شده است و به بازار عرضه می‌شود.

اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان اسباب‌بازی، سرگرمی «شوآن» را به صورت مشترک با سازمان بین‌المللی دانشگاهیان ایران تولید کرده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است