ستاره هالیوود از کار با برگمان، حضور در «فرندز» و اعتیادش گفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۸

ستاره هالیوود از کار با برگمان، حضور در «فرندز» و اعتیادش گفت

الیوت گولد ستاره دهه 70 هالیوود از رفاقت با گروچو مارکس، همکاری با اینگمار برگمان و اعتیادش به مواد مخدر گفت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از گاردین، الیوت گولد ستاره مشهور دهه هفتاد سینمای هالیوود که در آثار مهم سینمایی چون «مش» (۱۹۷۰) و «خداحافظی طولانی» (۱۹۷۳) هر دو ساخته رابرت آلتمن و همینطور سریال «فرندز» نقش آفرینی کرده است در بخشی از یک گفتگوی مفصل با گاردین از اعتیادش به ماری‌جوآنا، همکاری با برگمان و حضور در سریال پرطرفدار «فرندز» گفت.

در ابتدای این مصاحبه الیوت گولد خاطره ای از رفاقتش با گروچو مارکس کمدین افسانه ای سینما تعریف کرد، او گفت: گروچو به من اجازه می داد صورتش را اصلاح کنم، یک روز او از من خواست لامپ اتاق خوابش را عوض کنم، من هم کفش هایم را درآوردم، پاهایم را روی تخت گذاشتم و لامپ معیوب را عوض کردم، گروچو آنجا به من گفت این بهترین بازی بود که در عمرم از تو دیدم!

بازیگر «مش» در جای دیگری از این مصاحبه از همکاری با اینگمار برگمان در اولین فیلم انگلیسی زبان («تماس») این کارگردان اسطوره ای سینمای سوئد نیز گفت، فیلمی که البته برگمان آن را دوست نداشت اما برای الیوت گولد حداقل این مزیت را داشت که مفتخر به عنوان اولین بازیگر غیراسکاندیناوی سینمای برگمان شود.

بازیگر «باب، کارول، تد و آلیس» از این همکاری به عنوان یک تحول در زندگی اش یاد کرد و گفت: برگمان بیرون یک کلیسای ۲۰۰۰ ساله در نزدیکی استکهلم به من گفت تو فراتر از مرزهای خودت رفته ای و مجبوری بیشتر زندگی کنی تا متوجه کاری که کرده ای شوی.

در یکی از بخش های مهم و جنجالی این مصاحبه الیوت گولد سرانجام از اعتیادش پرده برداشت. او که همواره درگیری اش با مواد مخدر را انکار می کرد از جمله مصاحبه اش در سال ۱۹۸۸، این بار گفت: یک مشکل واقعی داشتم، البته که من ماری‌جوآنا می کشیدم اما حالا این طور نیست، من اکنون تمرکز دارم و متعادل هستم و نمی خواهم این وضعیت تغییر کند.

بازیگر نقش پدر مانیکا و راس گلر در جای دیگری از این مصاحبه از بخت خوبش گفت و اینکه باور نداشته که اینقدر خوش شانس باشد تا نقش فیلیپ مارلو را در «خداحافظی طولانی» آلتمن بازی کند. گولد در ادامه بیان کرد: استودیو می خواست از من برای این نقش تست روانپزشکی بگیرد اما آلتمن به من ایمان داشت.

 

الیوت گولد ۸۱ ساله با وجود بازی در آثار کلاسیک سینما برای نسل کنونی بیشتر برای سریال «فرندز» به یاد آورده می شود او در این باره نیز گفت: چیز زیادی در این سریال برای من وجود نداشت، ۲۲ اپیزود از ۲۳۶ اپیزودِ سریال، با این حال این سریال تجربه خیلی خوبی بود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است