میشل گوندری در قرنطینه یک انیمیشن ساخت/ دردسرهای ترک آمریکا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۷

میشل گوندری در قرنطینه یک انیمیشن ساخت/ دردسرهای ترک آمریکا

میشل گوندری کارگردان فرانسوی فیلم «آفتاب ابدی ذهن بی آلایش» در شرایط قرنطینه یک انیمیشن کوتاه ساخت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از پلی‌لیست، در حالی که در دوران شیوع بیماری همه‌ گیر کووید-۱۹ بسیاری از فیلمسازان و افراد مشهور در جاهایی خارج از کشورهای محل زندگی شان محصور شده اند، میشل گوندری کارگردان فرانسوی فیلم مهم «آفتاب ابدی ذهن بی آلایش» پروژه ای انیمیشنی با این موضوع ساخته است. گوندری به گونه ای با این روش خلاقیت خود را در شرایط قرنطینه در لس آنجلس نشان داده است.

کارگردان مولف فرانسوی این انیمیشن کوتاه را که درباره دردسرهای ترک لس آنجلس برای برگشت به فرانسه است، به صورت دستی و با نقاشی ساخته است.

این انیمیشن کوتاه که عنوانش «دیداری کوتاه از دانشکده ام» است کاراکتر گوندری را به تصویر کشیده که تلاش می کند لس آنجلس را به مقصد فرانسه ترک کند، در طول مسیر او با مصیبت های زیادی دست به گریبان می شود قصه ای که به نحوی با این روزهای شیوع همه گیری کرونا مناسبت دارد.

با وجود این، کارِ گوندری را نباید به منزله اعتراض به شرایط قرنطینه تلقی کرد. واضح است که او تلاش کرده با کمی خلاقیت و شوخ طبعی به وضعیت این روزهای سراسر جهان که همه را نگران کرده نگاهی داشته باشد. حتی می شود گفت با وجود آنکه عنوان فیلم فرانسوی است اما بدون صدا بودن  این کار پیام آن را به گونه ای جهانی کرده است.

گوندری البته تنها فیلمسازی نیست که از این روزها برای ساخت یک اثر استفاده کرده است. پیش از او نیز دیوید اف. ساندبرگ کارگردان سوئدی دنباله ای معنوی بر فیلم کوتاهش «چراغ‌های خاموش» ساخت، فیلمی که به کلی در خانه ساندبرگ فیلمبرداری شد.

کاترین هاین بازیگر نیز از این روزها استفاده کرده است. او به همراه همه اعضای خانواده اش صحنه هایی از نمایشنامه «گلن گری گلن راس» را با استفاده از عروسک بازآفرینی کرده است. بنابراین می توان گفت حتی در این زمانه تاریک هم مقدار زیادی محتوای جدید برای سرگرم کردن و نگه داشتن ما توسط افراد خلاق وجود دارد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است