همراهی سامان احتشامی با روزبه نعمت الهی/ «کدو قلقلی و دیو» در راه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۱
«نفس نفس تا دریا» امشب در برج میلاد

همراهی سامان احتشامی با روزبه نعمت الهی/ «کدو قلقلی و دیو» در راه است

سامان احتشامی نوازنده پیانو و آهنگساز امشب در کنسرت «نفس نفس تا دریا» با روزبه نعمت الهی همراه می شود.

سامان احتشامی نوازنده پیانو و آهنگساز که امشب دوم مرداد ماه همراه با روزبه نعمت الهی خواننده پاپ در برج میلاد تهران در دو سانس به صحنه می رود به خبرنگار صبا گفت: در کنسرت «نفس نفس تا دریا» برای اجرای یک یا دو قطعه بین اجرای قطعات روزبه نعمت الهی روی صحنه می آیم و با آواز و نواختن پیانو با او همراهی می کنم.
وی با اشاره به رفاقتش با خوانندگان عنوان کرد: از خواننده های درجه یک کشور تا عزیزانی که به تازگی وارد عرصه خوانندگی شده اند از دوستان من هستند و با آنها در ارتباط هستم و در اکثر کاست ها و سی دی های آنها نوازندگی کرده ام و این همکاری ها از افتخارات زندگی من است. روزبه نعمت الهی هم از دوستان قدیمی من است که صدای شیرینی دارد و وقتی به من پیشنهاد همکاری داد، پذیرفتم.

نوازنده آلبوم «راز باغ» همچنین درباره تازه ترین اثر خود که آلبوم «کدو قلقلی و دیو» است، گفت: این آلبوم مخصوص کودکان و نوجوانان تهیه شده است که طرح آن فکر می کنم سال ۵۲ یا ۵۴ توسط زنده یاد اردشیر کشاورزی هنرمند پیشکسوت نمایش عروسکی به رییس وقت تئاتر شهر آن زمان که زنده یاد داود رشیدی بود، داده شد و ایشان سرپرستی این کار را به رضا بابک سپردند که در حال حاضر نویسندگی و کارگردانی این اثر را رضا بابک برعهده دارد و بعد از چهل و چند سال این اثر مجدد بازنویسی شده است تا برای نمایش رادیویی آماده شود.

وی افزود: در این نمایش کودکان و هنرمندان بزرگی چون احترام برومند، راضیه برومند، حمید جبلی، هوشنگ قوانلو، سوسن مقصودلو، کامیار محبی و رضا بابک ایفای نقش کرده اند و من هم این افتخار را داشته ام که ضبط کننده، آهنگساز و افکتور این اثر هستم.

احتشامی درباره روند تولید «کدو قلقلی و دیو» توضیح داد: به دلیل گرفتاری های شخصی بازیگران و البته خود من کار به طول انجامید، البته این پروژه حدود ۶ ماه زمان برده است و فکر می کنم تا مهر ماه به اتمام خواهد رسید. در حال حاضر کار به نیمه رسیده است و تمام افکت ها و آهنگسازی ها انجام شده است و فقط کار صدابرداری باقی مانده است که توسط من باید انجام شود و متاسفانه به دلیل گرفتاری هایی که دارم کمی طولانی شده است، اما به مردم و عوامل پروژه بدقولی نکرده ام.

این نوازنده ملودیکا اضافه کرد: به جرات می گویم که در صدابرداری و کار کودک، بچه ها تا به حال چنین نمایشی را به صورت صوتی نشنیده اند. 

این نوازنده پیانو در بخش دیگر صحبت هایش به کنسرت های «شبانه میلاد» که اردیبشت ماه برگزار شد اشاره کرد و گفت: در آن کنسرت ها همه چیز به شکلی جلوه داده شد که من به عنوان سرپرست گروه موسیقی خواننده های این کنسرت حضور دارم و همه فکر کردند من ساز می زنم و خواننده ها با همراهی من می خوانند اما در واقع این طور نبود و سیامک عباسی، روزبه نعمت الهی و عماد طالب زاده گروه موسیقی خود را داشتند و هر کدام سه یا چهار قطعه را می خواندند و در لابه‌لای این اجراها من یک ربع روی صحنه آمدم و تک نوازی پیانو اجرا کردم.

آهنگساز آلبوم «ملودیکا» همچنین به مساله خواننده سالاری در موسیقی انتقاد کرد و توضیح داد: طی این مدت به گونه ای جلوه داده شد که سامان احتشامی با خواننده ها کار نمی کند که یکی از دلایل اش این است که در تمام دنیا خواننده سالاری وجود دارد و برخی آهنگسازها به دلیل مسایل مالی حاضر می شوند زیر سایه خواننده ها فعالیت کنند حتی وقتی بروشور یک کنسرت بزرگ را نگاه می کنیم به درستی اسمی از نوازنده ها قید نشده است. در چنین شرایطی من به عنوان نوازنده احساس می کنم به تمام روح و جسمم فشار وارد می شود چراکه این همه سال زحمت کشیده ام و باید سی سال ساز بزنم تا بتوانم یک ربع روی صحنه برج میلاد یا سایر سالن های حرفه ای مملکت بروم و نوازندگی کنم و خیلی از عزیزان هستند که به صورت مادرزادی خداوند صدای زیبایی به آنها بخشیده است و البته برخی هم که صدای خوبی ندارند به کمک کامپیوتر می خوانند و ره صد ساله را یک شبه طی کنند و خواننده می شوند و من به همین دلیل ترجیح می دهم که در خیلی از کنسرت ها و برنامه ها اجرای بدون کلام داشته باشم.

این نوازنده و آهنگساز در پایان بیان کرد: البته مردم هم حق دارند زیرا وقتی خواننده یک شعر را می خواند آنها متوجه کلام خواننده می شوند و با او همراهی می کنند اما وقتی نوازنده گیتاربیس می نوازد متوجه کلام ساز نمی شوند و به همین دلیل خواننده ها بیشتر دیده می شوند و نوازنده در سایه خواننده قرار می گیرد اما با یک رفتار و حرکت سنجیده می توان طوری رفتار کرد که نوازنده هم در کنار خواننده دیده و مطرح شود.

عکس  کنار خبر از سمانه غلام نژاد است.

ریحانه علی‌محمدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است