گالری «آرت سنتر» با رعایت موازین بهداشتی آغاز به کار کرد/ خرید آثار منتخب هنرمندان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵
مدیر گالری آرت سنتر در گفتگو با صبا:

گالری «آرت سنتر» با رعایت موازین بهداشتی آغاز به کار کرد/ خرید آثار منتخب هنرمندان

مدیر گالری آرت سنتر از آغاز به کار این گالری از یکم اردیبهشت ماه با رعایت موازین بهداشتی و همچنین خرید آثار منتخب هنرمندان خبر داد.

وحید ملک مدیر گالری آرت سنتر در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره بازگشایی و فعایت این گالری در سال جدید بیان کرد: از  اول اردیبهشت ماه مجموعه نگارخانه های آرت سنتر باز است و بر اساس همه پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی فعالیت خود را آغاز می کنیم و البته با توجه به اهمیت سلامت هنرمندان و مخاطبان، برگزاری افتتاحیه ها را در حال حاضر نخواهیم داشت ولی درهای گالری به روی همه هنرمندان، مجموعه داران و علاقه مندان آثار هنری با رعایت همه موارد بهداشتی باز است.

وی درباره برنامه ای که برای این روزهای گالری آرت سنتر در نظر گرفته است، توضیح داد: ما هیچ نمایشگاه و افتتاحیه ای نخواهیم داشت ولی با توجه به این که کلکسیون گالری آرت سنتر مجموعه بسیار مفصلی است، قصداریم که هر هفته از میان این مجموعه آثار به طور متناوب آثاری را روی دیوار ببریم و به این ترتیب مروری بر آثار هنری سال های گذشته خواهیم داشت. البته در زمینه استعدادیابی و خرید آثار هم به منظور حمایت از هنرمندان فعالیت خواهیم داشت و از میان آثار هنرمندانی که از سراسر کشور برای ما ارسال می شود، آثاری را انتخاب و به نمایش می گذاریم که این نمایش آثار بدون مراسم افتتاحیه خواهد بود و برخی آثار منتخب را نیز خریداری می کنیم.

وحید ملک همچنین درباره نمایشگاه های لغو شده این گالری هم بیان کرد: نمایشگاه های برنامه ریزی شده این گالری  هیچ کدام لغو نشده اند و همه آنها با تأخیر برگزار خواهند شد که زمان آن را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان این که جدول برنامه ریزی فصل بهار در گالری آرت سنتر به شکل معلق است، درباره زمان برگزاری نمایشگاه ها به شکل معمول در این گالری اظهار کرد: با توجه به این که گالری آرت سنتر افتتاحیه های بسیار شلوغی را همیشه دارد، بنابراین به محض آن که امکان تجمع وجود داشته باشد، این نمایشگاه ها را برگزار خواهیم کرد و در حال حاضر نیز با ظرفیت بسیار محدود برای ایجاد فاصله دو متری بازدیدکنندگان را در گالری می پذیریم که ازدحام ایجاد نشود و همه وسایل بهداشتی اعم از گان کفش، دستکش، ماسک، الکل و تب سنج در بدو ورود هر بازدیدکننده در اختیار او قرار خواهد گرفت.

ملک درباره ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا به گالری ها بیان کرد: نه تنها گالری ها بلکه بسیاری از مشاغل دیگر نیز تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفتند به این دلیل که هزینه ها جاری است ولی چاره ای نیست به هر حال اتفاقی ناخواسته است که همه جهان را درگیر کرده است و ناچاریم که به اقتضای آن فعالیت های خودمان را با آن هماهنگ کنیم تا چرخه فعالیت های هنری متوقف نشود.

این مدیر گالری در پایان درباره برنامه خرید آثار از سوی گالری آرت سنتر توضیح داد: به منظور حمایت از هنرمندان که شغل دیگری به جز هنر ندارند، برنامه خرید آثار  را در برنامه خود قرار داده و بودجه ای را برای این منظور اختصاص داده ایم و از امروز یکم اردیبهشت ماه از میان آثاری که از هنرمندان مختلف برای ما ارسال می شود، آثار منتخب را خریداری خواهیم کرد.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است