امکان ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت فراهم نیست/ بازگشایی گالری از ۱۶ خرداد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۱
مدیر گالری والی در گفتگو با صبا:

امکان ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت فراهم نیست/ بازگشایی گالری از ۱۶ خرداد

مژگان والی پور با اشاره به مشکلات ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت اعلام کرد که گالری والی در خوشبینانه ترین حالت از نیمه خردادماه آغاز به کار می کند.

مژگان والی پور مدیر گالری والی در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره شرایط بازگشایی گالری ها بیان کرد: اطلاعیه زمان بازگشایی گالری ها در حالی از سوی مرکز هنرهای تجسمی اعلام شده است که به شکل عملی نمی توان نمایشگاه برگزار کرد و یکی از بزرگترین مشکلات آن هم شرط ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت است که از زمان اعلام شدن این خبر تا آخرین مهلت ثبت نام مدت بسیار کوتاهی بود و در همین مدت کوتاه نیز ما به صورت مداوم پیگیر ثبت نام در این سایت بودیم ولی موفق به ورود به این سامانه نشدیم و این اولین سنگ پیش روی بازگشایی گالری هاست.

وی افزود: مشکل بعدی این است که گالری ها مثل سایر اماکن عمومی مثل ورزشگاه ها و رستوران ها محل حضور مردم و مخاطبان است و طبیعی است که به این زودی امکان حضور مردم در این فضاها فراهم نمی شود. من هنوز هیچ گونه برنامه ریزی برای بازگشایی ندارم و نمی توانم بگویم گالری والی بازگشایی خواهد داشت یا خیر. چون باید ببینیم که چه پیش خواهد آمد چرا که هیچ چیز مشخص نیست و اگر اماکن عمومی بزرگ دیگر نیز آغاز به کار کنند، ما هم می توانیم در صورتی که هنرمندان تمایل داشته باشند با رعایت نکات بهداشتی آغاز به کار کنیم ولی بعید است که در این شرایط هنرمندان تمایلی برای برگزاری نمایشگاه داشته باشند.

والی پور تأکید کرد: حتی بازگشایی به صورت محدود گالری ها در شرایط کنونی هم منوط به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت است که ما هنوز موفق به انجام آن نشده ایم.

این گالری دار باسابقه درباره برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه های لغو شده بیان کرد: باید جابجایی انجام بدهیم چون به هر حال نظم برنامه ریزی های قبلی ما به هم خورده است. ولی اگر گالری بازگشایی شود باید جابجایی هایی در برگزاری نمایشگاه ها انجام دهیم و البته برخی هنرمندان زمان برگزاری نمایشگاه برایشان مهم بود و دوست داشتند در تاریخ مشخصی نمایشگاه داشته باشند و برخی دیگر هم برایشان تفاوتی نمی کند و با جابجایی نمایشگاه هایشان مخالفتی ندارند که می توان این کار را انجام داد.

وی یادآور شد: گالری والی هیچ گاه بدون زمان خالی نیست و هیچ وقت نمایشگاه ها را پشت سر هم و بی وقفه برگزار نمی کنم. این فضاهای خالی که در کارم همیشه هست فرصتی برای برنامه ریزی های بهتر به ما می دهد. اما در شرایطی هستیم که نه تنها ما بلکه هیچ کس دیگری هم نمی تواند برنامه ریزی مشخصی داشته باشد.

والی پور درباره زمان بازگشایی گالری خود تا فرارسیدن تابستان توضیح داد: به این نکته هم باید توجه داشته باشیم که ماه رمضان را در پیش داریم که معمولا در این ماه، یک یا دو نمایشگاه برگزار می کردیم و اغلب گالری ها هم ماه رمضان را تعطیل می کنند و بنابراین به طور طبیعی باید تا خردادماه صبر کنیم که البته خرداد نیز یکی دو هفته اول تعطیلات زیادی را دارد و در خوشبینانه ترین حالت ما می توانیم فعالیت های عادی گالری را در شرایطی که همه چیز به خوبی پیش برود، از ۱۵ خرداد به بعد شروع کنیم.

وی درباره ضرورت حمایت از گالری ها در زمان شیوع کرونا و زیان های وارده به این صنف بیان کرد: آرت و هنر در کشور ما همیشه نیاز به حمایت داشته و دارد. گالری ها برخی اجاره بها پرداخت می کنند و پرسنل دارند و مکانی را در اختیار کار فرهنگی قرار داده اند که لازم است از آنها در این شرایط حمایت شود.  ما چندین سال است که کوچکترین حمایت دولتی دریافت نکرده ایم این در حالی است که همیشه بودجه ای برای حمایت از نگارخانه ها و تعرفه ای برای خرید آثار هنری وجود داشت ولی سالهاست که ما از چنین حمایتی  برخوردار نبوده ایم و آخرین حمایت ها در دوران اصلاحات صورت می گرفت.

مدیر گالری والی همچنین گفت: حمایت از گالری ها گاهی به صورت حمایت از هنرمند است که می توان به جای خرید مستقیم از هنرمند از آثار او در گالری خریداری کرد که هم گالری و هم هنرمند بهره مند شوند و این اتفاق هم سالهاست که نیفتاده است که بهتر است بگویم تاکنون چنین اتفاقی برای گالری والی نیفتاده باشد و ممکن است از گالری های دیگری خرید کرده اند که من اطلاعی ندارم.

وی در پایان تصریح کرد: به طور کلی دولت در شرایط کنونی نه توان حمایت از گالری ها را دارد و نه تمایلی برای این کار از سوی دولت وجود دارد.

فاطمه حامدی خواه

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000