بازیگر فیلم های «پدرخوانده» و «حاجی واشنگتن» درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۰
از همکاری با علی حاتمی تا کوپولا؛

بازیگر فیلم های «پدرخوانده» و «حاجی واشنگتن» درگذشت

ماریو دوناتون بازیگر ایتالیایی که بیشتر برای بازی در نقش آدمکشِ فیلم «پدرخوانده 3» شناخته می شد، درگذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از منابع خبری ایتالیا، ماریو دوناتون (Mario Donatone) بازیگر ایتالیایی نقش های اغلب کناری که بیشتر برای بازی در نقش آدمکشِ فیلم «پدرخوانده ۳» اثر فرانسیس فورد کوپولا شناخته می شد، درگذشت.

این بازیگر ایتالیایی روز ۱۴ آوریل در سن ۸۶ سالگی از دنیا رفت.

ماریو دوناتون در سال ۱۹۳۳ در کشور لیبی بدنیا آمد. او در طول دوران بازیگری اش در بیش از ۱۵۰ فیلم از کارگردان های مشهور سینما مانند لوچینو ویسکونتی، ماریو مونیچلی، سرجیو کوربوچی، داریو آرجنتو و دامیانو دامیانی نقش آفرینی کرد.

با وجود بازی در فیلم های این کارگردانان به‌نام سینمای ایتالیا، دوناتون امروزه بیشتر برای بازی در قسمت سوم «پدرخوانده» اثر فرانسیس فورد کوپولا و ایفای نقش آدمکش بالفطره فیلم که قصد کشتن مایکل کورلئونه را داشت، شناخته می شود.

دوناتون درباره تجربه بازی در این فیلم جایی گفته بود: کوپولا با دیدن تست بازیگری ام بسیار مشتاق شد که من در فیلمش بازی کنم، در هنگام ساخت فیلم در حالی که ۶۷ سال داشتم بیش از ۱۰ ماه بین ایتالیا و آمریکا در رفت و آمد، بودم.

از دیگر کارهای شاخص این بازیگر می توان به «پروفسور» (۱۹۸۶) جوزپه تورناتوره، «فرشته ای با اسلحه» (۱۹۹۲) دامیانو دامیانی، «پدیده» (۱۹۸۵) داریو آرجنتو و همینطور پروژه بین المللی «جان ویک: بخش دوم» (۲۰۱۷) چاد استاهلسکی اشاره کرد.

از نکات جالب زندگی کاری دوناتون برای ما ایرانی ها، حضور این بازیگر در یکی از نقش های فرعی فیلم «حاجی واشنگتن» ساخته علی حاتمی است.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است