اولین دوره «فستیوال فیلم قرنطینه» راه افتاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۷
وقتی حوصله کارگردان پرکار سر می‌رود؛

اولین دوره «فستیوال فیلم قرنطینه» راه افتاد

راجر کورمن فیلمساز افسانه‌ای آثار کم‌خرج و مستقل جهان از راه ‌اندازی «فستیوال فیلم قرنطینه» مخصوص آثار تولید شده در خانه، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، راجر کورمن بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده کهنه‌کار آمریکایی و کاشف ستاره‌هایی چون جک نیکلسون، فرانسیس فورد کاپولا و پیتر باگدانوویچ قصد دارد جشنواره فیلمی به نام «فستیوال فیلم قرنطینه» به راه انداخته است و قصد دارد فیلم‌های رسیده از مردمِ در خانه مانده را با داوری خودش ارزیابی کند.

این فیلمساز ملقب به عنوان «پاپ فیلم‌های پاپ» روز چهارشنبه ۱۵ آپریل با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود این جشنواره را «اولین و – امیداوارانه – آخرین فستیوال فیلم قرنطینه کورمن» خواند. فیلسازان در قرنطینه‌ای که خواهان شرکت در این رویداد منحصر به فرد هستند، می‌بایست با استفاده از وسایل دم دست خود فیلمی کوتاه در درون یا حیاط پشتی خانه بسازند.

مطابق قوانین این فستیوال، آثار تولید شده باید مدت زمانی زیر ۲ دقیقه داشته باشند و بازیگران آن تنها افرادی می‌توانند باشند که در دوران قرنطینه با شما زندگی می‌کنند. کارگردانان این آثار می‌توانند از دوربین تلفن‌های همراه خود و نور موجود در خانه استفاده کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد خلاقانه می‌توانند آثار خود را تا ۲ هفته آینده و با استفاده از هشتگ CormanChallenge# به دست او برسانند. پدرخوانده فیلم‌های مستقل جهان در این‌باره گفت داستان این آثار می‌تواند هر چیزی که تصور می‌کنید باشد. فیلم برنده در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت کورمن معرفی خواهد شد.

کورمن گفت: ما تریلری از فیلم برنده خواهیم ساخت و کارگردان آن، لوح بهترین اثر اولین فستیوال فیلم قرنطینه را با امضای من دریافت خواهد کرد. این فیلمساز ۹۴ ساله در انتهای پست خود از دیگر فیلمسازان سرشناس در قرنطینه مانده هالیوود همچون گیرمو دل‌تورو، الی راث، اندی موسکیتی و لی ونل برای شرکت در فستیوال فیلم خود دعوت کرد.

راجر کورمن با تهیه و کارگردانی بیش از ۴۰۰ فیلم به عنوان سلطان ژانر «B-Movies» یا آثار کم خرج و مستقل سینمای تجاری شناخته می‌شود. از آثار معروف او می‌توان به «مغاک و آونگ»(۱۹۶۱) بر اساس داستانی ترسناک از ادگار آلن پو، «مسابقه مرگ ۲۰۰۰»(۱۹۷۵) با بازی سیلوستر استانوله و کمدی «دبیرستان راک»(۱۹۷۹) اشاره کرد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است