ماریو بارگاس یوسا: در قرنطینه روزانه ۱۰ ساعت کتاب می‌خوانم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۵

ماریو بارگاس یوسا: در قرنطینه روزانه ۱۰ ساعت کتاب می‌خوانم

ماریا بارگاس یوسا نویسنده مطرح برنده جایزه نوبل گفت در ایام قرنطینه روزانه 10 ساعت کتاب می خواند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از مگ، ماریو بارگاس یوسا نویسنده مشهور پرویی برنده جایزه نوبل ادبیات که در کشور اسپانیا زندگی می کند در گفتگو با روزنامه El PAIS از روزهای قرنطینه گفت.

اسپانیا کشور محل سکونت یوسا این روزها حال و روز خوشی ندارد، این کشور در میان ملت هایی که بیش‌ترین لطمه را از بیماری همه‌گیر کرونا متحمل شده اند در رتبه های بالا قرار دارد.

یوسا اما در گفتگو با روزنامه El PAIS اعتراف کرد حالا بدون ترک خانه زمان بیشتری برای مطالعه دارد. او تاکید کرد که این روزها دوران قرنطینه را سپری می کند و از خانه خارج نمی شود.

نویسنده «سور بز» گفت: من معمولا صبح‌ها زیاد کار می‌کنم، در هفته هم همیشه یک جلسه و یک مصاحبه دارم، اما الان هیچ چیزی در پیش رو ندارم، می‌توانم ۱۰ ساعت در روز کتاب بخوانم!

این نویسنده مطرح دنیای ادبیات همچنین خاطرنشان کرد عمل خواندن در این دوران قرنطینه «فوق‌العاده» است. او ابراز امیدواری کرد به دلیل این بیماری همه‌گیر مطالعه افزایش یابد.

نویسنده «مرگ در آند» چندی پیش به سیاست های کشور چین در قبال بیماری کرونا حمله کرده بود که این امر موجب شد دولت چین نیز این نویسنده نامدار را مورد انتقاد قرار دهد.

یوسا در بخشی از آن مقاله انتقادی تاکید کرده بود پیشرفت واقعی زمانی که با آزادی همراه نباشد، ناقص و معیوب است.

ماریا بارگاس یوسا یکی از مهم ‌ترین رمان‌نویسان و مقاله ‌نویسان معاصر آمریکای جنوبی و از معتبرترین نویسندگان نسل خودش است.

رمان های «گفتگو در کاتدرال»، «جنگ آخرالزمان»، «مرگ در آند» و «سور بز» (همگی با ترجمه عبدالله کوثری) از مشهورترین کارهای یوسا در دنیای ادبیات هستند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است