انیمیشن ترسناک ایرانی در فستیوال آمریکایی پذیرفته شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱

انیمیشن ترسناک ایرانی در فستیوال آمریکایی پذیرفته شد

با اعلام جشنواره فیلم آمریکا در دالاس، انیمیشن کوتاه «ملکوت» به کارگردانی فرنوش عابدی در پنجاهمین دوره این رویداد نمایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار صبا، انیمیشن کوتاه «ملکوت» به کارگردانی فرنوش عابدی به پنجاهیمن دوره جشنواره بین‌المللی فیلم آمریکا «USA Film Festival» در دالاس راه یافت.

جشنواره فیلم آمریکا یکی از قدیمی‌ترین و مورد احترام‌ترین رویدادهای سینمایی در آمریکاست و اولین دوره آن در سال ۱۹۷۱ برگزار شد. این فستیوال غیر دولتی در طول نیم قرن عمر خود محملی برای نمایش و عرضه هزاران فیلم مستقل بلند، کوتاه، داستان، تجربی، انیمیشن و مستند بوده است. ایجاد کردن فرصتی برای آشنایی عموم با آثار جدید سینمایی و بررسی فیلم‌های شناخته شده با حضور استادان و تازه‌واردان این صنعت، از اهداف بنیان‌گذاران این فستیوال بوده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم آمریکا رویدادی ۵۰ روزه است و رویدادهای جنبی آن همچون فستیوال فیلم کودکان، نمایش‌های ویژه، بزرگداشت‌ها و برنامه‌های آموزشی در طول سال جریان دارد

«ملکوت» داستان پیانیستی را روایت می‌کند که بر اثر یک حادثه یکی از دست های خود را از دست می دهد و از نواختن پیانو باز می‌ماند. او تحت عمل جراحی قرار می گیرد و دست یک مجرم مرده به او پیوند زده می شود. بعد از این عمل، پیانیست به انجام کارهای شرارت بار و کشتن آدم ها روی می‌آورد.

عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از نویسنده و کارگردان: فرنوش عابدی، مشاور هنری: کیانوش عابدی، نگاه فردیار، طراحی کارکتر و فضا: احسان کافی، مدلسازی , پینت: بهلول بلارک، محسن عبدالعلی و محدثه پیله‌وریان، ریگ و سیمولیشن: نوید خزلی، موسیقی و افکت: سروش عابدی، تهیه‌کننده: فرنوش عابدی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

پنجاهمین دوره فستیوال فیلم آمریکا قرار بود در ماه آپریل برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به ماه می/جون منتقل شد.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است