الناز محمدی روزنامه‌نگار سال شد/ رای مردم یاشار سلطانی بود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۴
به انتخاب باشگاه روزنامه‌نگاران ایران؛

الناز محمدی روزنامه‌نگار سال شد/ رای مردم یاشار سلطانی بود

هیات داوران باشگاه روزنامه‌نگاران ایران از بین سه نفر منتخب، الناز محمدی را به عنوان روزنامه نگار سال انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا، هیات داوران باشگاه روزنامه‌نگاران ایران، از بین سه گزینه‌ای که بیشترین آرای روزنامه‌نگاران را کسب کرده بودند، یک نفر را به عنوان روزنامه نگار سال انتخاب و اعلام کرد.

در بیانیه هیات داوران باشگاه روزنامه نگاران ایران متشکل از گیسو فغفوری، اکبر منتجبی،افشین امیرشاهی،امیرعباس نخعی،مهدی افروزمنش، مهدی افشارنیک آمده است:

«باشگاه روزنامه نگاران، امسال انتخاب روزنامه نگار سال را در چهار مرحله برگزار کرد که این مراحل ترکیبی از انتخاب روزنامه نگاران و انتخاب هیات داوران بود.

در مرحله اول در فراخوانی عمومی از همکاران و اعضای باشگاه خواسته شد که افراد مورد نظر خود را به هیات داوران و ادمین باشگاه اعلام کنند. در این مرحله بیش از ۶۰ روزنامه نگار  معرفی شدند که ۳۵ نفر آنها را بنا بر شایستگی هایی که داشتند انتخاب و به هیات داوران معرفی شدند.

در مرحله‌ دوم، هیات داوران از میان ۳۵ روزنامه‌نگار، ۱۰ نفر را با اولویت‌هایی که از پیش تعیین شده بود، برگزید.

در مرحله سوم این ده نفر به اعضای باشگاه روزنامه نگاران معرفی شدند تا در یک نظر سنجی، به رای روزنامه نگاران گذاشته شوند. از تعداد ۴ هزار عضو کانال روزنامه‌نگاران ایران، بیش از ۲۴۰۰ نفر در نظرسنجی ما شرکت کردند.

یاشار سلطانی با ۵۸۴ رای، بیشترین آرا را به خود اختصاص داد. حامد هادیان با اختصاص ۵۱۳ رای در رده‌ دوم ایستاد و  الناز محمدی با کسب ۲۵۴ رای در رده‌ سوم قرار گرفت.

در مرحله چهارم و پس از پایان رای گیری، هیات داوران در چند جلسه وارد شور شد و گزینه نهایی خود را انتخاب کرد.

این انتخاب البته نافی تلاش‌های هیچ یک از آن ۱۰ نامزد دیگر نخواهد بود چرا که هر یک از آنها بنابر انتخاب هیات داوران و جامعه مطبوعاتی ما، روزنامه‌نگاران ارزشمندی هستند که کارهای مثمرثمری کرده‌اند.

هیات داوران باشگاه روزنامه‌نگاران ایران ضمن احترام به فعالیت‌ها و کارهای ارزشمند یاشار سلطانی در فسادستیزی و هزینه‌هایی که ایشان در مسیر مبارزه با فساد پرداخته است و همچنین با ارج نهادن به کارهای موثر و تنوع رسانه‌ای حامد هادیان و توجه ایشان به سوژه‌های خط شکن ، جذاب و پرخطر از جمله ماجرای ماهشهر، با احترام و افتخار اعلام می‌کند: در دومین دور انتخاب روزنامه نگار سال، الناز محمدی روزنامه‌نگار حوزه‌ اجتماعی شایسته‌ دریافت عنوان روزنامه نگار سال ۱۳۹۸ است.

۱- انتخاب الناز محمدی ارج نهادن به پژوهش و تحقیق در روزنامه نگاری است. این توجه در دوره‌ای که شبکه‌های اجتماعی مطالب بدون منبع و سند را به وفور منتشر می‌کنند، زنده نگه‌ داشتن و احترام به روزنامه‌نگاری تحقیقی است.

۲- انتخاب محمدی احترام به مفهوم «تحریریه» است. تحریریه مکان و در واقع نهادی در روزنامه‌نگاری است که قدم به قدم به صورت تجربی و عملی و علمی روزنامه‌نگاری را به علاقه‌مندان و دنبال کنندگانش می‌آموزد. الناز محمدی بالیده‌ تحریریه است و توجه هیات داوران به مفهوم تحریریه نکته بارز این انتخاب است.

۳- انتخاب محمدی توجه و ابرام به تولید «گزارش» است. گزارش مهم‌ترین تولید محتوای روزنامه‌نگاری است که ژورنالیزم و ادبیات را کنار هم می‌نشاند و قطعا برای مخاطبین جذاب‌تر است.

۴- انتخاب محمدی توجه به تولید سوژه غیر از مرکز و تهران است. در واقع درودی از سوی هیات داوران به روزنامه‌نگاری است که به شهرهای کوچک و مختلف ایران سفر می‌کند و جذابیت را فقط در تهران و پشت میز دنبال نمی‌کند.

۵-  در نهایت این انتخاب، احترام به تمامی زنان روزنامه‌نگاری است که در جامعه مردسالار ما، مجبورند برای اثبات و ارتقای شغلی و اجتماعی خود بجنگند و انرژی و توان بیشتری صرف کنند.

در پایان هیات داوران و باشگاه روزنامه‌نگاران ایران به خانم الناز محمدی بابت دریافت عنوان روزنامه نگار سال تبریک می‌گوید.

همچنین ضمن تشکر از تمامی اعضای باشگاه و کسانی که در این راه همراه ما بودند، باید گفت این روند قطعا بدون اشکال نبوده و نیست. امید داریم که دوستان اشکالات را برای بهتر شدن در سال‌های آینده به هیات داوران اعلام کنند. امیدواریم این تلاش‌های کوچک در نهادسازی و تثبیت روند انتخاب غیردولتی روزنامه نگار برتر سال موثر و پر فایده باشد.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است