فیلم زندگی شهید ستاری به مرحله تدوین رسید/ ساخت مجموعه مستندی درباره کرونا | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۱
مهدی مطهر در گفتگو با صبا:

فیلم زندگی شهید ستاری به مرحله تدوین رسید/ ساخت مجموعه مستندی درباره کرونا

مهدی مطهر تهیه کننده مستند از ساخت مجموعه مستندی با موضوع کرونا خبر داد.

مهدی مطهر تهیه کننده مستند در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، درباره آخرین فعالیت‌های خود توضیح داد: درحال حاضر تولید کار سینمایی را به پایان رساندم به کارگردانی سیاوش سرمدی که نام آن هنوز نهایی نشده است اما درباره شهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش است که نقش او را در اواسط جنگ تحمیلی ایران و عراق و موانعی که سر راه آن‌ها بوده است روایت می‌کند. این کار یک فیلم پرتره کامل نیست و بخشی از زندگی این شخصیت را روایت می‌کند و الان در مرحله تدوین قرار دارد. امیدواریم که به جشنواره ملی فیلم فجر سال ۹۹ برسد.

تهیه کننده مستند «مهین» درباره چند مجموعه مستند که آماده پخش هستند، عنوان کرد: یک مجموعه مستند درباره شهید مرتضی آوینی که بیش از ۱۰ قسمت است الان آماده نمایش است که ممکن از شبکه‌های مختلفی پخش شود. همچنین مجموعه «آغازگر یک پایان» نیز تا آخر فروردین ماه از تلویزیون پخش خواهد شد.

وی افزود: تولید مجموعه‌ای سه قسمتی درباره حجت‌الاسلام محمدتقی فلسفی سخنران و خطیب مذهبی نیز به پایان رسیده که مبارزاتی را که در آن دوره اتفاق افتاده است، روایت می‌کند و رابطه بین مردم، حوزه و دربار را نشان می‌دهد که اردیبهشت ماه آماده پخش از تلویزیون است.

این تهیه کننده در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت فعلی جامعه و شیوع بیماری کرونا بیان کرد: مجموعه مستندی مشابه مستند چهار قسمتی «روایت سیل» به کارگردانی مصطفی شوقی که به تازگی پخش شده است، در دست تولید داریم اما این بار با موضوع کرونا که برای شبکه مستند است و شکل این کار به گونه ای نیست که نیازی به فیلمبرداری در این شرایط باشد و الان در مرحله تحقیق و پژوهش قرار دارد و با اینکه بخشی از تولید آن در حال انجام است اما تا پایان کار نزدیک به هشت ماه زمان نیاز خواهد داشت.

مهدی مطهر در ادامه یادآور شد: این مستند درباره چگونگی به وجود آمدن این بیماری و همچنین شکل مواجهه ستاد بحران، وزارت بهداشت و دولتمردان با این بیماری است. این کار به شکلی خواهد بود که فقط راوی بیماری کرونا نخواهد بود و در آینده نیز برای هر بیماری و بحرانی می‌توان از آن استفاده کرد تا مخاطب با دیدن این فیلم بتواند به تحلیلی درباره وضعیت موجود برسد.

تهیه کننده مستند «فقدان» در پایان با اشاره به اینکه برای حضور فیلم سینمایی «دو گفتگوی کوتاه درباره مرگ» در جشنواره بین المللی فیلم فجر فرم ثبت نام پر کرده‌ است، بیان کرد: این کار یک فیلم سینمایی تجربی است که کارگردانی آن به عهده حمید نجفی‌راد و محمود آقازاده است و روایتگر مرگ است. همچنین مستند «رنج زیر پوست» که در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت حضور داشت نیز برای اکران در گروه هنر و تجربه برای امسال آماده می‌شود.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است