«کامیون» منحصرا طنز نیست/ دلیل حضور نیافتن نسرین مقانلو در سریال | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
تهیه‌کننده «کامیون» در گفتگو با صبا:

«کامیون» منحصرا طنز نیست/ دلیل حضور نیافتن نسرین مقانلو در سریال

ابراهیم آرزو یکی از تهیه‌کنندگان «کامیون» می‌گوید در این سریال به بازیگران نسل جوان و مستعد اعتماد کرده اند تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

ابراهیم آرزو یکی از تهیه‌کنندگان سریال «کامیون» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره این مجموعه تلویزیونی توضیح داد: «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی یک درام شیرین و طنزی است که زمانی که طرح آن را به شبکه دو ارایه دادیم آن‌ها پسندیدند و توانستیم کار را همزمان با هفته وحدت و ایام میلاد رسول اکرم(ص) با حضور بازیگران اصلی در تهران کلید بزنیم.

وی با اشاره به اینکه قرار بود تصویربرداری این مجموعه پیش از نوروز ۹۹ به پایان برسد، گفت: تصویربرداری این سریال به دلیل شیوع ویروس کرونا طول کشید چراکه برخی از بازیگران ما شرایط خاصی داشتند و باید از آن‌ها مراقبت می‌کردیم. به عنوان مثال برخی از پلان‌ها را که ۵ نفر در آن حضور داشتند مجبور شدیم به دلیل رعایت مسایل بهداشتی و فاصله‌گذاری جدا بگیریم. درست است که هزینه‌های ما افزایش یافت اما امنیت دوستان برای ما مهم‌تر بود.

تهیه‌کننده «کامیون» در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اعلام نام نسرین مقانلو در لیست بازیگران او در سریال حضور پیدا نکرد، عنوان کرد: نسرین مقانو طرح «کامیون» را دوست داشت اما یکسری شرایط برای ایشان به وجود آمد که گفتند اگر انصراف بدهند، بهتر است. با وجود آنکه راضی نبودیم اما چون ایشان را دوست داریم و برایشان احترام قایل هستیم موافقت کردیم و نقش ایشان به لعیا زنگنه واگذار شد.

آرزو درباره قصه «کامیون» توضیح داد: این مجموعه قصه یک انسان راه‌بلد و باتجربه است که کارهای خود را در حرفه فوتبال انجام داده و حالا راننده کامیون شده است. این فرد زمانی که با دانشجویان داستان آشنا شد و با آن‌ها انس گرفت، سعی کرد مانند یک لیدر دانشجویان را راهنمایی و پله پله آن‌ها را بزرگ کند. همچنین برخورد بزرگ منشانه این راننده کامیون با دانشجویان باعث شد آن‌ها به جایگاهی برسند که در پایان سریال می‌بینیم.

به گفته وی، «کامیون» منحصرا طنز نیست. این مجموعه یک درام شیرین است که شاید کم و زیاد اتفاقات سختی را که برای افرادی که از شهرستان به تهران می‌آیند، نشان می‌دهد که برای مخاطب جذاب است.

تهیه‌کننده «کامیون» معتقد است کارگردان و تهیه‌کنندگان با یک نقطه نظر مشترک تلاش کردند یک بالانسی بین تفکرات، اقوام و رفتارهای افراد قصه برقرار کنند که کاملا در سریال نیز قابل مشاهده و شخصیت پردازی ها در قالب این موضوع انجام شده است.

آرزو درباره بازیگران این مجموعه نیز گفت: ما دوست داشتیم که در کنار بازیگران باتجربه و نامی به بازیگران نسل جوان و مستعد بها بدهیم و به آن‌ها اعتماد کنیم تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. امیدوارم این حرکت را تهیه‌کنندگان دیگر انجام بدهند چراکه سینما و تلویزیون یک زمانی ممکن است از بازیگران طنز خالی شود به همین دلیل ما نیازمند بازیگران جدید هستیم. همچنین سعی کرده‌ایم از بازیگران طنز تکراری استفاده نکنیم.

وی درباره لوکیشن‌ها این سریال مطرح کرد: بر اساس اتفاقات نیازمند لوکیشن‌های مختلفی بودیم و تلاش کردیم در مکان‌های مختلف از لوکیشن‌های منحصر به فرد به لحاظ تعداد و زیبایی بصری استفاده کنیم تا اتفاقات واقعی به نظر برسند. در هر صورت کار سختی بود و از روز اول هم به این موضوع اشراف داشتیم.

تهیه‌کننده «کامیون» درباره حضور محسن یوسفی کارگردان گروه دو «کامیون» نیز اظهار کرد: به دلیل بحران‌ کرونا برای اینکه به کار لطمه‌ای وارد نشود و همچنین افزایش سرعت کار ما در برخی از قسمت‌ها در شمال و برخی دیگر مانند تهران از ایشان کمک گرفتیم. حضور محسن یوسفی به دلیل تفکرات نزدیک و هماهنگی که مسعود اطیابی داشت لطمه‌ای به کار وارد نکرد.

آرزو درباره بازخورد مخاطبان نیز تصریح کرد: دو مرجع یعنی سایت بانی فیلم و صداوسیما نظرسنجی برگزار کردند. در نظرسنجی سایت بانی فیلم ما گاها از سریال «پایتخت» نیز جلوتر بودیم اما در نهایت دوم شدیم. در نظرسنجی صداوسیما که معیارهای خودشان را دارند، «کامیون» سومین سریال پرمخاطب تلویزیون در عید نوروز شد که برخی مخاطبان نیز نسبت به این نظرسنجی رضایت نداشتند.

وی در پایان درباره سختی‌های کار طنز در تلویزیون عنوان کرد: طنز ساختن برای تلویزیون خیلی سخت است چراکه با هرکس شوخی می‌کنیم به عده‌ای برمی‌خورد با وجود آنکه یکی از رسالت‌های صداوسیما سرگرم کردن مردم و سریال طنز یکی از آن‌هاست که باعث خنداندن مردم می‌شود. همچنین خانم‌ها در کار طنز کاملا محدود هستند و آقایان به لحاظ دیالوگ و رفتار نیز همین طور. کل شبکه‌ها، تهیه‌کنندگان و کارگردانان با این مشکل مواجه هستند شاید به همین دلیل ما بر این باور هستیم که درام خیلی راحت تر است چراکه ممیزی‌ آن کمتر و شخصیت‌پردازی‌اش راحت تر است.

مجموعه تلویزیونی «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی مشترک ابراهیم آرزو و شهرام دانشپور در ۳۰ قسمت برای پخش از شبکه دو  تولید شده است. 

«کامیون» با بازی مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، بیتا سحرخیز، سپندامیرسلیمانی، نادر سلیمانی، علی عامل هاشمی، بهنام شرفی، هادی مرتضی زاده،ماهان عبدی، کامیاب دانشپور، شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، گیتی قاسمی، شیوا خسرومهر، خشایار راد، آرزو نبوت، فرهاد بشارتی، مهسا طهماسبی، شیدا یوسفی، فرج‌الله گل‌سفیدی، مرتضی نجفی، مهدی پتکی، حدیث نیکرو، زهره فکور صبور، امیرحسین صالحی، بهناز یادگاری، عباس محبی و امید روحانی روی آنتن می رود.

فیلمنامه سریال را شهاب عباسی بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000