فیلم برای نمایش دادن در سینماست/ اکران «یلدا» پس از بازگشایی سینماها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۸
مسعود بخشی در گفتگو با خبرگزاری صبا:

فیلم برای نمایش دادن در سینماست/ اکران «یلدا» پس از بازگشایی سینماها

کارگردان فیلم سینمایی «یلدا» معتقد است فیلم برای نشان دادن در سینماست و آن را در اینترنت پخش نخواهد کرد.

مسعود بخشی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا از اکران فیلم سینمایی «یلدا» در سال جدید خبر داد و گفت: قرار بود «یلدا» را اواخر اسفند ماه ۹۸ و اوایل فروردین ۹۹ همزمان در سرگروه‌های سینمایی و هنر و تجربه اکران کنیم که با توجه به تعطیلی سینماها لغو شد اما به محض آن که سینماها باز شوند، قطعا آن را اکران می‌کنیم.

وی افزود: من فیلم را در اینترنت نخواهم گذاشت زیرا فیلم برای سینماست و زمانی که قرار است «یلدا» در کشورهای دیگر اکران شود، ما به مخاطب ایرانی قطعا احترام می‌گذاریم و آن را در سینما نمایش می‌دهیم.

کارگردان فیلم سینمایی «یلدا» درباره اکران این فیلم در کشورهای دیگر توضیح داد: «یلدا» قرار بود در کشورهای اروپایی، ماه دیگر نمایش داده شود. در جشنواره برلین، ۲۵ کشور جدید فیلم را خریداری کردند و هفته پیش به من خبر دادند که اکران «یلدا» در کشور آلمان از اواخر شهریور و در فرانسه آبان ماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: البته کشورهای دیگر مانند بلژیک، هلند و سوییس نیز قرار است برای اکران برنامه‌ریزی کنند و پس از آن در آمریکای شمالی نیز آماده اکران می‌شود.

بخشی با اشاره به حضور این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی بیان کرد: «یلدا» پس از شرکت در جشنواره‌های برلین و ساندنس، در ۱۵ جشنواره بین‌المللی دیگر پذیرفته شده است که به دلیل شرایط موجود در جهان و شیوع ویروس کرونا برخی از این جشنواره‌‌ها قرار است آنلاین برگزار شده و برخی دیگر فعلا  به تعویق افتاده است.

این کارگردان درباره کارهای جدید خود گفت: این روزها مشغول نوشتن و تحقیق برای دو فیلمنامه داستانی هستم و درگیر ساخت دو مستند بودم که بخش عمده فیلمبرداری آن انجام شده و در مرحله تدوین و صداگذاری بود که به دلیل تعطیلی انجام فعالیت‌های هنری متوقف شد.

وی در پایان تاکید کرد: ساختن فیلم قبلی‌ام ۸ سال به طول انجامید به همین دلیل نمی‌دانم که در سال جدید آیا می‌توانم ساخت این فیلمنامه‌ها را شروع کنم یا خیر اما مراحل تدوین و صداگذاری دو مستند امسال تمام خواهد شد.

دلارام صادقی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است