جشنواره «کن» دوباره به تعویق افتاد/ سایه لغو بر سر فستیوال | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۱
با دستور امانوئل مکرون؛

جشنواره «کن» دوباره به تعویق افتاد/ سایه لغو بر سر فستیوال

با دستور امانوئل مکرون رییس‌ جمهوری فرانسه هیچ فستیوالی در این کشور تا حداقل نیمه ماه جولای اجازه برگزاری نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، امانوئل مکرون رییس‌ جمهوری فرانسه روز دوشنبه ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد تعطیلی های این کشور تا روز ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) تمدید خواهد شد. او همینطور اعلام کرد هیچ فستیوال یا رویدادی که جمعیت زیادی را به خود جذب می کند تا حداقل نیمه ماه جولای اجازه برگزاری نخواهد داشت.

این تصمیم به وضوح برگزاری جشنواره بین المللی فیلم «کن» که پیش تر اعلام شده بود احتمالا در اواخر ماه ژوئن تا اوایل جولای برگزار می شود را به تاریخ دیگری موکول می کند.

با این تصمیم مکرون یک رویداد مهم دیگر که «تور دو فرانس» است و مربوط به ورزش دوچرخه سواری است نیز مورد تهدید قرار می گیرد. رقابت های دوچرخه سواری «تور دو فرانس» قرار است از ۲۷ ژوئن تا ۱۹ جولای برگزار شود.

برگزارکنندگان جشنواره «کن» پیش از این اظهار کرده بودند که برای برگزاری هفتاد و سومین دوره این جشنواره در اواخر ماه ژوئن/ اوایل ماه جولای نیاز به دریافت چراغ ‌سبز از سوی مقامات دولتی- وزارت بهداشت، وزارت کشور فرانسه، مقامات منطقه آلپ-ماریتیم و شورای شهر کن- خواهند داشت.

به نظر می رسد برگزاری جشنواره «کن» در اواخر ماه جولای یا ماه آگوست نیز بسیار پیچیده خواهد بود، در همین حال، فصل پاییز هم پر از فستیوال های سینمایی مانند ونیز، سن سباستین و تورنتو است.

سازمان دهندگان جشنواره «کن» هنوز به اظهارات مکرون رییس جمهوری فرانسه واکنش نشان نداده اند.

مکرون رییس‌جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرده است تئاترها، رستوران‌ها و همچنین مغازه‌ های این کشور تا روز ۱۱ می تعطیل خواهند ماند. سالن‌ های سینمای فرانسه از تاریخ ۱۵ مارس تعطیل شده ‌اند.

در همین راستا، به پخش کننده ها و تهیه کنندگانی که فیلم ‌های شان طبق برنامه قرار بوده در این ایام قرنطینه در سالن های سینما اکران شوند نیز از سوی هیات ملی فیلم فرانسه اجازه داده شد تا فورا بتوانند فیلم های شان را از طریق VOD ها دی‌وی‌دی ها در دسترس قرار دهند. تاکنون ۳۱ فیلم از این سیاست انتشار بهره‌ مند شده‌ اند.

طبق آمار تا به امروز در کشور فرانسه ۹۸ هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا ثبت شده اند که از این تعداد ۱۴ هزار و نهصد و شصت و هفت نفر جان خود را از دست داده اند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است